استانبول میزبان فینال لیگ قهرمان اروپا
استانبول میزبان فینال لیگ قهرمان اروپا

استانبول میزبان فینال لیگ قهرمان اروپا استادیوم المپیک آتاتورک استانبول بدین ترتیب برای دومین باز میزبان فینال مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد. فینال لیگ قهرمان اروپا به میزبانی شهر استانبول فردا شنبه در بین دو تیم فوتبال منچستر سیتی انگلستان و اینترمیلان ایتالیا برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، منچستر سیتی انگلستان و […]

استانبول میزبان فینال لیگ قهرمان اروپا

استانبول میزبان فینال لیگ قهرمان اروپا

استادیوم المپیک آتاتورک استانبول بدین ترتیب برای دومین باز میزبان فینال مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.


فینال لیگ قهرمان اروپا به میزبانی شهر استانبول فردا شنبه در بین دو تیم فوتبال منچستر سیتی انگلستان و اینترمیلان ایتالیا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، منچستر سیتی انگلستان و اینترمیلان ایتالیا فردا شنبه در یک بازی حساس به میزبانی استادیوم ۷۲ هزار نفره المپیک آتاترک استانبول برای کسب جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند.

استادیوم المپیک آتاتورک بدین ترتیب برای دومین باز میزبان فینال لیگ قهرمانان خواهد شد. همچنین در برخی نقاط شهر استانبول نیز رویداد‌هایی مانند کنسرت و برنامه‌های تفریحی به مناسبت برگزاری این فینال برگزار می‌شود.

این ورزشگاه برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ میزبانی این دیدار نهایی این رقابت‌ها را بر عهده گرفته بود که در آن زمان نیز نمایندگان انگلستان و ایتالیا به مصاف هم رفته بودند.

در آن دوره نماینده دیگر شهر میلان؛ آث میلان و و لیورپول انگلستان رقابت کرده بودند که تعبیر فوتبالی یکی از «کام بک»‌های معروف فینال لیگ قهرمان رقم خورد. میلان در آن بازی سه بر صفر از لیورپول جلو زده بود که تیم انگلیسی بازی را وقت معمول به تساوی کشانده و در پنالتی‌ها موفق به شکست رقیب ایتالیی‌اش شد.

اما در بازی فردا سیتیزن‌ها تحت هدایت پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی‌شان برای دومین بار به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کردند، تا شاید بتوانند برای نخستین بار در تاریخ خود جام را به خانه ببرند.

تیم اینتر ایتالیا که در مجموع سه بار که آخرین بار در سال ۲۰۱۰ به این جام دست پیدا کردند، تحت هدایت سیمونه اینزاگی برای کسب چهارمین افتخار در این زمینه تلاش خواهند کرد.

البته باید ذکر شود گواردیولا به عنوان سرمربی بارسلونا تاکنون دو بار این جام را به خانه برده است.

تقابل دو بازیکن ترک در فینال یکی دیگر از نکات جالب این دیدار خواهد بود. هاکان چالحان اوغلو در اینتر و ایلکای گودنوغان در منچستر سیتی در شبی که دو تیم برای نخستین بار در یک بازی رسمی به مصاف هم خواهند رفت، با هم به رقابت خواهند پرداخت.

قضاوت دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا که فردا ساعت ۲۲ به وقت ترکیه برگزار خواهد شد، بر عهده شیمون مارسینیاک داور لهستانی خواهد بود.