استانداردها باید در همه ابعاد زندگی مردم شکل بگیرد
استانداردها باید در همه ابعاد زندگی مردم شکل بگیرد

استانداردها باید در همه ابعاد زندگی مردم شکل بگیرد دکتر علیرضا شاهپری، مدیر امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور و هیات همراه در نشستی هم اندیشی با مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران، به بررسی ابعاد مختلف ساختار این سازمان پرداختند. مهندس ماشااله درستکار، معاون توسعه مدیریت، امورحقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران […]

استانداردها باید در همه ابعاد زندگی مردم شکل بگیرد

دکتر علیرضا شاهپری، مدیر امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور و هیات همراه در نشستی هم اندیشی با مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران، به بررسی ابعاد مختلف ساختار این سازمان پرداختند.

مهندس ماشااله درستکار، معاون توسعه مدیریت، امورحقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران که میزبانی این نشست را عهده دار بود با اشاره به تکالیف و مسئولیت های سازمان ملی استاندارد ایران در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: ساختار سازمان با توجه به حجم و گستردگی وظایف نیازمند بازمهندسی است.

درستکار با اشاره به اقدامات و دستاوردهای سازمان ملی استاندارد ایران، تاکید کرد: تعداد نیروها، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی سازمان ملی استاندارد ایران باید متناسب با گسترش تکالیف و مسئولیت های قانونی افزایش داشته باشد، تا بتوانیم به طور شایسته پاسخگوی مطالبات دولت و مردم باشیم.

وی کسب مرجعیت استانداردسازی منطقه ای و بین المللی ، راهبری نظام مدیریت کیفیت و تعالی در سطح منطقه و جهان اسلام، بازیگردان اصلی در عرصه دیپلماسی کیفیت، اعتلای جایگاه نشان استاندارد ،نیل به ساختار جامع اندازه گیری و طلایه داری نشان ملی حلال ایران در انطباق کالاها و خدمات حلال به صورت فرامرزی را به عنوان برنامه های تبیین شده سازمان ملی استاندارد ایران در سال جاری برشمرد.

معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس به عضویت های این سازمان در مجامع بین المللی در بحث اندازه شناسی، تایید صلاحیت و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی اشاره کرد و افزود : برای موفقیت در ارزیابی های بین المللی و کسب اعتبار بین المللی که اساس توسعه تجارت و مبادلات تجاری است نیازمند ارتقای جایگاه این سازمان هستیم.

دکتر شاهپری، مدیر امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست با اشاره به تشکیل مدیریت بحران بعد از زلزله کرمانشاه خواستار تدوین استاندارد مدیریت بحران شد و گفت: استانداردهای خدمات می تواند تضمین کننده ارایه خدمات مناسب در جریان بحران ها و حوادث احتمالی باشند.

وی با بیان اینکه استانداردها باید در ابعاد زندگی مردم شکل بگیرد تاکید کرد: هر چه به سازمان ملی استاندارد ایران اهمیت دهیم قطعا به نفع کشور است و توسعه کشور را به دنبال دارد.

مدیر امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور، حل و فصل مشکلات و رفع نیازهای استاندارد را به نفع کشور دانست و تصریح کرد : در این زمینه ازهیچ کوششی دریغ نخواهیم داشت.

وی قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد را قانونی جامع و کامل دانست و گفت: در این قانون سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک نهاد فراقوه ای دیده شده که اجرای دقیق آن بسیاری از مسائل را رفع می کند.

مدیر امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور، تصمیم گیری برای تغییر ساختار سازمان را نیازمند بررسی کارشناسی دقیق تر دانست.

دکتر شاهپری با بیان اینکه ساختار همه سازمان ها تاکنون بر اساس قانون تاسیس دستگاهها ، اساسنامه یا تعیین تکلیف شوراها طبق ماموریت ها، قوانین و مقررات سازمانی تعیین می شد خواستار تدوین استانداردی برای ساختار دهی و سازماندهی دستگاههای اجرایی کشور شد.

در این نشست، معاونان ، روسای مراکز، رییس پژوهشگاه و امور بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران به تفکیک در خصوص فعالیت های تخصصی خود توضیحات مبسوطی را ارایه داشتند.