استاندار آذربايجان شرقي:هیچ مدیری حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد
استاندار آذربايجان شرقي:هیچ مدیری حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد

  هیچ مدیری حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد پنج‌شنبه خسارت بازاریان تبریز پرداخت می‌شود استاندار آذربایجان شرقی گفت: پنج شنبه چک های بازاریان خسارت دیده در حادثه آتش سوزی ایکی قاپیلار از سوی بیمه پرداخت می شود. به گزارش تايسيزآذربايجان ر، محمدرضا پورمحمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تسهیلات […]

 

هیچ مدیری حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد

پنج‌شنبه خسارت بازاریان تبریز پرداخت می‌شود استاندار آذربایجان شرقی گفت: پنج شنبه چک های بازاریان خسارت دیده در حادثه آتش سوزی ایکی قاپیلار از سوی بیمه پرداخت می شود.
به گزارش تايسيزآذربايجان ر، محمدرضا پورمحمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تسهیلات دولتی برای مغازه داران ایکی قاپیلار، افزود: ۸۰ تا ۹۰ مغازه آسیب دیده در این آتش سوزی بیمه بوده اند که پنج شنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ چکهای بیمه شدگان پرداخت می شود.

او همچنین درباره مغازه های آسیب دیده ای که بیمه نداشتند، خاطرنشان کرد: تسهیلاتی از قبیل استمهال چکهای بانکی، عدم پرداخت مالیات و تسهیلات بازسازی نیز به این افراد اختصاص خواهد گرفت.

او ادامه داد: در کنار این موارد، یک سری بیمه پوششی نیز وجود دارد که از طریق انشعاب برق و یا تسهیلات بانکی اعمال شده است و می توانند از این بیمه نیز استفاده کنند.

هیچ مدیری حق شکایت از رسانه را ندارد

پورمحمدی ضمن استقبال از دیدگاه های کارشناسانه اصحاب رسانه استان گفت: رسانه ها بایستی هیچ ابایی از طرح دیدگاه های کارشناسانه خود نداشته باشند و هیچ مدیری حق شکایت از رسانه ها را ندارد.

طرفدار صیانت از محیط زیست هستیم

استاندار آذربایجان شرقی مسئله قطع درختان قره داغ را مهم ارزیابی کرده و بیان کرد: همه ما طرفدار صیانت از محیط زیست مخصوصا جنگلهای قره داغ هستیم ولی بایستی به این نکته توجه کنیم که در کنار صیانت از جنگل، صنعتی هم به نام کشت درخت وجود دارد که در این چند وقت اخیر مشکلاتی نیز برای فعالان این صنعت به وجود آمده است.

پورمحمدی قطع هر درختی را منوط به داشتن مجوز قانونی دانسته و اضافه کرد: به جز مواردی که قانون تعیین کرده است، در برابر قطع و حمل درختان خواهیم ایستاد.

آذربایجان شرقی قطب سوم تولید خودرو

پورمحمدی با اشاره به ۳ پروژه بزرگ در ۲، ۳ سال آینده در استان تأکید کرد: در تلاش برای بهره برداری از ۳ مگا پروژه در ۲، ۳ سال آینده در استان هستیم که شامل کارخانه فرآوری صنایع مس، معدن نفلنسیت و قطب سوم خودروسازی در کشور است .

او ادامه داد: در بحث فراوری و تکمیل شهرک مس، قرارداد ایجاد کارخانه نهایی شده و با یک شرکت چینی با فاینانس خارجی به توافق دست یافته ایم.

۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد مس سونگون

استاندار آذربایجان شرقی درآمد سالانه مس سونگون را ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده و اذعان داشت: در رابطه با شرکت مس سونگون در گذشته کم لطفی زیادی کرده اند و بایستی ۱۵ درصد از درآمد معادن استان به منطقه بازگردد.

پورمحمدی اضافه کرد: در فاصله زمانی معین حسابهای شرکت مس سونگون به استان انتقال داده میشود.

او با اشاره به دغدغه های محیط زیست در رابطه معدن اندریان و شرکت کاوه سودای مراغه خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت کاوه سودا و معدن اندریان لطمه ای به محیط زیست آذربایجان نمی زنند.

بی طرفی، کلیدوازه انتخابات

پورمحمدی ۱۶ خزداد را آخرین مهلت استعفا برای مدیران دولتی که قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارند، دانسته و افزود: در تمام انتخابات شورا و مجلس، نگرانی از بابت مشارکت مردم نداشته ایم و همواره ۵۰ تا ۷۰ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت داشته اند.

او با اشاره به بی طرفی نهادهای اجرایی انتخابات تأکید کرد: کلیدواژه ما در انتخابات آتی، بی طرفی است و در تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت بالا هستیم.

آمار غم انگیز بیکاری فارغ التحصیلان

استاندار آذربایجان شرقی، نرخ بیکاری در بین جوانان ۱۵ الی ۲۹ ساله را ۲۶ درصد اعلام کرده و افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان غم انگیز بوده و درصد بالایی نسبت به نرخ کشوری دارد.

پورمحمدی، نرخ فارغ التحصیلان بیکار در کشور را ۱۹ درصد اعلام کرد که این نرخ در آذربایجان شرقی ۲۳ درصد است.