استاندار آذربایجان شرقی: اطلاع‌رسانی با نگاه اداری و سنتی امکان‌پذیر نیست
استاندار آذربایجان شرقی: اطلاع‌رسانی با نگاه اداری و سنتی امکان‌پذیر نیست

استاندار آذربایجان شرقی: اطلاع‌رسانی با نگاه اداری و سنتی امکان‌پذیر نیست تایسیزنیوز- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرعت عمل نخستین اصل در روایت خدمت است، گفت: باید توجه داشت که اطلاع‌رسانی و اقناع‌ سازی با نگاه اداری و سنتی امکان‌پذیر نیست. به گزارش تاسیز نیوز، مالک رحمتی روز شنبه در جلسه هیأت رئیسه شورای […]

استاندار آذربایجان شرقی: اطلاع‌رسانی با نگاه اداری و سنتی امکان‌پذیر نیست

تایسیزنیوز- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرعت عمل نخستین اصل در روایت خدمت است، گفت: باید توجه داشت که اطلاع‌رسانی و اقناع‌ سازی با نگاه اداری و سنتی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش تاسیز نیوز، مالک رحمتی روز شنبه در جلسه هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان، افزود: روابط عمومی جزو جایگاه‌هایی است که اهمیت و تاثیر آن در نظام اداری کشور به خوبی درک نشده بود، اما امروزه با توجه به سرعت تحولات در حوزه اطلاع‌رسانی، مدیریت افکار و جنگ روایت‌ها، اهمیت روابط عمومی بیش از پیش برای مدیران دستگاه‌ها روشن شده است.

وی اظهار کرد: در نسل جدید روابط عمومی، با جنگ روایت‌ها مواجه هستیم و اگر روایت درست و سریع از خدمات و تلاش‌های نظام اداری و اجرایی نداشته باشیم، تمام توان روابط عمومی صرف اصلاح روایت‌های زرد و بی‌اساس می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه روابط عمومی عنصر اساسی برای فراهم کردن زمینه توسعه و پیشرفت است، یادآور شد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بی‌بدیل و کم‌نظیری در حوزه‌های مختلف دارد که استفاده از این ظرفیت‌ها و اجرای پروژه‌های توسعه، نیازمند اطلاع‌رسانی، جریان‌سازی و جلب همراهی افکار عمومی توسط روابط عمومی‌هاست.

استاندار آذربایجان شرقی: با جنگ روایت‌ها مواجه هستیم و اگر روایت درست و سریع از خدمات و تلاش‌های نظام اداری و اجرایی نداشته باشیم، تمام توان روابط عمومی صرف اصلاح روایت‌های زرد و بی‌اساس می‌شود.

وی سرعت عمل را نخستین اصل در روایت خدمت دانست و ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید روایت اول را جدی بگیرند، در غیر این صورت روایت‌های دیگران که بابرنامه و حساب‌شده صورت می‌گیرد، روابط عمومی‌های ما را راهبری خواهند کرد و روابط عمومی‌ها کاری جز واکنش و اصلاح روایت‌های نادرست نخواهند داشت.

رحمتی بر لزوم احیای نگاه تحولی در حوزه روابط عمومی تاکید و اضافه کرد: نگاه تحولی مهم‌تر از تجهیزات و امکانات فیزیکی است و اگر روابط عمومی‌ها چنین نگاهی نداشته باشند مرجعیت خود را نزد افکار عمومی از دست خواهند داد.

وی از هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان خواست تا نیازها و مطالبات این حوزه را در قالب یک برنامه مدون علمی و عملیاتی ارائه کنند تا به عنوان مطالبات مدیریت ارشد استان به صورت مکاتبه و در جلسات شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی به مدیران دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

استاندار آذربایجان شرقی تسلط بر ابزار روز و زبان هنر را برای فعالان حوزه روابط عمومی ضروری دانست و گفت: روابط عمومی‌ها برای اطلاع‌رسانی درست، ناگزیرند شناخت درستی از مخاطب داشته باشند و تولیدات خود را با نوآوری، جذابیت و هنرمندانه ارائه کنند.

وی، اقناع‌ سازی را مرحله بعد از اطلاع‌رسانی برشمرد و گفت: روابط عمومی‌ها، حلقه رابط مردم و مسئولان هستند و باید این رابطه را به صورت دوسویه برقرار کنند که لازمه این کار، شناسایی ذائقه مخاطب و پاسخ قانع‌کننده به شبهات و سوالات مخاطبان است.

رحمتی ادامه داد: اگر کار اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی درست انجام شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که روابط عمومی‌ها به مرحله جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و جلب همراهی افکار عمومی برسند و این همان شرط اساسی برای توسعه و پیشرفت است.

رحمتی ادامه داد: اگر کار اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی درست انجام شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که روابط عمومی‌ها به مرحله جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و جلب همراهی افکار عمومی برسند و این همان شرط اساسی برای توسعه و پیشرفت است.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد دوره‌های پیشین این شورا، گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان از سال ۱۳۸۰ تشکیل شده و در مدت فعالیت خود، اقدامات موثری در راستای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها داشته است.

محمد عزیزی راد، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی، برگزاری جلسات تبیینی و برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر استان بعد از وقفه‌ای ۱۱ ساله را از مهم‌ترین اقدامات شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان برشمرد.

وی همچنین آشنا نبودن مدیران دستگاه‌ها با حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی، اهمیت ندادن به جایگاه روابط عمومی‌ها و متناسب نبودن جایگاه سازمانی و اعتبارات و امکانات حوزه روابط عمومی با مسئولیت‌ها و وظایف آن را از جمله چالش‌های این حوزه عنوان کرد.