استاندار آذربایجان شرقی بر همراهی مشترکان خانگی در مدیریت مصرف گاز تاکید کرد
استاندار آذربایجان شرقی بر همراهی مشترکان خانگی در مدیریت مصرف گاز تاکید کرد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش شبانه‌ روزی شرکت‌های برق و گاز برای مدیریت مصرف انرژی و تامین نیاز مردم در روزهای اخیر، بر ضرورت تداوم مدیریت بهینه و رعایت الگوی مصرف از سوی همه شهروندان و مدیران ادارات و مراکز آموزشی تا سپری شدن شرایط کنونی تاکید کرد. عابدین خرّم روز یکشنبه در […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش شبانه‌ روزی شرکت‌های برق و گاز برای مدیریت مصرف انرژی و تامین نیاز مردم در روزهای اخیر، بر ضرورت تداوم مدیریت بهینه و رعایت الگوی مصرف از سوی همه شهروندان و مدیران ادارات و مراکز آموزشی تا سپری شدن شرایط کنونی تاکید کرد.

عابدین خرّم روز یکشنبه در حاشیه نشست اعضای ستاد ملی مدیریت بحران کشور و استانداران که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی شرکت‌های گاز و برق، شرایط در استان مدیریت شده و تاکنون مشکل خاصی از نظر تامین گاز و برق پیش نیامده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر پایداری وضعیت جوی استان در ۱۰ روز آینده، گفت: برودت شدید هوا در روزهای اخیر موجب افزایش مصرف گاز استان تا ۴۵ میلیون مترمکعب شده که بی‌سابقه است و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد احتمال بروز مشکل در تامین گاز وجود دارد.

خرّم افزود: اولین توصیه ما به مردم استان است که الگوی مصرف بهینه و دمای استاندارد ۱۸ تا ۲۱ درجه را در منازل خود رعایت کنند تا شاهد افت فشار گاز نباشیم و هموطنان در همه نقاط استان و سایر استان‌ها بتوانند از نعمت گاز بهره‌مند باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۲۰۰ مگاواتی مصرف برق استان در هفته گذشته، گفت: از بخش صنعت که بیشترین همراهی را در مدیریت مصرف برق و گاز داشته‌اند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی استان در چند روز اخیر، گفت: در صورت ضرورت برای تعطیلی یا کاهش ساعات کاری ادارات و مراکز آموزشی اقدام می‌کنیم، اما با توجه به نیاز مردم به دریافت خدمات و ضرورت حضور دانش‌آموزان در مدارس، سعی می‌کنیم که کمترین تعطیلی را داشته باشیم.

خرّم اضافه کرد: البته این تعطیلی‌ها هم باید در مدیریت مصرف تاثیر داشته باشد، اما متاسفانه شاهدیم که در برخی مراکز با وجود تعطیلی، سیستم‌های گرمایشی فعال بوده است.

وی تاکید کرد: مدیران ادارات و مراکز آموزشی باید مدیریت مصرف را به صورت جدی در دستور کار داشته باشند و اگر این موضوع در هر بخش مورد بی‌توجهی قرار گیرد گاز آن بخش قطع خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی برای اقدام لازم در موارد احتمالی تاکید کرد و گفت: امیدوارم با همراهی مردم و آمادگی مسئولان بتوانیم شرایط فعلی را بدون مشکل سپری کنیم.

جلسه ستاد مدیریت بحران کشور امروز (یکشنبه) به منظور بررسی آخرین وضعیت کشور متاثر از سامانه‌های بارشی اخیر و کاهش محسوس دما به ریاست وزیر کشور و با حضور استانداران و اعضای ستاد ملی مدیریت بحران برگزار شد.

امروز به منظور مدیریت مصرف گاز ، مدارس استان آذربایجان شرقی غیرحضوری بود و ساعت کار ادارات کاهش یافت.