استاندار آذربایجان شرقی : تامین گاز بخش خانگی در اولویت است
استاندار آذربایجان شرقی : تامین گاز بخش خانگی در اولویت است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اولویت ما در تامین گاز، مصارف خانگی است، گفت: طبیعی است که در شرایط کمبود، مصارف غیرضروری باید قطع شود، مگر اینکه بتوانند با رعایت اصول فنی، با سوخت جایگزین به فعالیت ادامه دهند. عابدین خرّم روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکل کمبود گاز در استان، اظهار داشت: […]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اولویت ما در تامین گاز، مصارف خانگی است، گفت: طبیعی است که در شرایط کمبود، مصارف غیرضروری باید قطع شود، مگر اینکه بتوانند با رعایت اصول فنی، با سوخت جایگزین به فعالیت ادامه دهند.

عابدین خرّم روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکل کمبود گاز در استان، اظهار داشت: گروه‌های مرجع بویژه ائمه جمعه و رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ صحیح مصرف دارند و اگر بتوانیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم بخش زیادی از مشکل کمبود گاز حل خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به محدودیت‌های موجود در تامین گاز، تاکید کرد: راه حل اساسی این مشکل، تغییر فرهنگ مصرف و صرفه‌جویی در مصرف گاز است که تاثیر آن از همه اقدامات محدودکننده بیشتر است.

وی درخصوص محدودیت گاز برای صنایع نیز گفت: خوشبختانه صنایع استان همکاری خوبی در مدیریت مصرف گاز داشته‌اند و محدودیت گاز برای آنها باید با برنامه و اطلاع قبلی صورت گیرد تا خللی در روند تولید آنها ایجاد نشود.

خرّم بر رعایت الگوی مصرف در ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید پیش از همه بخش‌ها برای رعایت حال مردم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند و عملکرد ادارات در این زمینه به صورت مرتب رصد شود.

وی نسبت به برخورد جدی با مصرف غیرمجاز و غیرمتعارف گاز تاکید کرد و گفت: هیچ‌گونه تبعیضی در این خصوص نباید صورت گیرد و دستگاه‌های مسئول با همکاری دستگاه قضایی اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد با اقدامات پیشگیرانه و همچنین رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف گاز بتوانیم زمستان امسال را با کمترین مشکل سپری کنیم.

محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه هم صرفه‌جویی در مصرف گاز و هم استمرار تولید برای ما مهم است، گفت: اقدامات متعددی در راستای مدیریت مصرف گاز انجام شده و با وجود برخی محدودیت‌ها، میزان قطعی گاز برای صنایع استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و چالش جدی برای بخش تولید ایجاد نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تامین گاز برای مصارف خانگی و غیرخانگی و همچنین اقدامات این شرکت در راستای مدیریت مصرف گاز ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، مصرف گاز در آذربایجان شرقی در روزهای سپری شده از زمستان افزایش یافته و به ۳۵ میلیون مترمکعب در روز رسیده است که هشدار شرکت گاز نسبت به قطعی گاز مشترکان در برخی شهرها را در پی داشته است.

۶۵ درصد مصرف گاز استان مربوط به بخش خانگی، ۲۱ درصد صنعتی، چهار درصد خودرویی و ۱۰ درصد عمومی است.