استاندار آذربایجان شرقی: تحول آفرینی نیازمند همراهی مدیریت شهری است
استاندار آذربایجان شرقی: تحول آفرینی نیازمند همراهی مدیریت شهری است

استاندار آذربایجان شرقی: تحول آفرینی نیازمند همراهی مدیریت شهری است تایسیز نیوز – استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۲ مجموعه شهرداری تبریز و استانداری نقش مهمی در ایجاد اتحاد و امیدآفرینی در جامعه دارند، افزود: تحول آفرینی برنامه کاری مدیریت استان است و همراهی شهرداری در این زمینه موثر خواهد بود. به گزارش روز دوشنبه از روابط […]

استاندار آذربایجان شرقی: تحول آفرینی نیازمند همراهی مدیریت شهری است

تایسیز نیوز – استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۲ مجموعه شهرداری تبریز و استانداری نقش مهمی در ایجاد اتحاد و امیدآفرینی در جامعه دارند، افزود: تحول آفرینی برنامه کاری مدیریت استان است و همراهی شهرداری در این زمینه موثر خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی ، «مالک رحمتی» در دیدار شهردار تبریز و مدیران شهری با وی، با بیان اینکه تعامل مثبت با شهرداری تبریز اولویت مدیریت استانی است، اظهار کرد: مجموعه استانداری خود را متعهد به پشتیبانی و همراهی با شهرداری تبریز در ارایه خدمات به شهروندان می‌داند زیرا برآورده کردن انتظارات و تامین زیرساخت های شهر موجب افزایش رضایتمندی شهروندان می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تکریم مردم و احترام به شهروندان وظیفه‌ای عمومی برای نهادهای دولتی است و مردم اگر حرکت جهادی شهرداری تبریز و سایر نهادهای دولتی را درک کنند، امیدوار به آینده شده و در نقص کمبودها همراه می شوند.

رحمتی، با تاکید بر استفاده و همراه سازی تشکل های غیردولتی در مدیریت شهری، ادامه داد: بدون حضور و همراهی تشکل های مردم نهاد در فعالیت های مختلف در جامعه، موفقیتی حاصل نمی شود.

وی با اشاره به نقش مثبت شهرداری تبریز در برگزاری پرشور انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتخابات این دوره مجلس باید در تراز جمهوری اسلامی، آذربایجان شرقی و تبریز برگزار شود.

طرح نجات تبریز نیازمند همراهی سازمان های دولتی است

شهردار تبریز نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی مدیریت شهری برای همراهی با مدیریت جدید استان و ارایه عملکرد ۲ ساله مدیریت جدید شهری، گفت: در این دوره یک با حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر در اعطای وام کم بهره به رانندگان تاکسی های فرسوده، یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده شهری نوسازی شده است.

«یعقوب هوشیار» با اشاره به تکمیل خط یک قطارشهری تبریز در این دوره، افزود: در زمان کنونی تمرکز شهرداری تکمیل و راه‌اندازی فاز اول خط۲ قطارشهری است و تا تلاش می شود پایان دوره فعلی شورای اسلامی این خط تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی اظهار کرد: طرح نجات تبریز به عنوان مطالبه ۲۰ ساله مردم این شهر آغاز شده و تملک ها و مسیرگشایی این طرح به اتمام رسیده است و فاز اول مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به طول یک هزار و ۵۰۰ متر با ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه، در اوایل اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

شهردار تبریز گفت: در طرح نجات تبریز و سایر پروژه‌های شاخص شهری نیاز به همراهی دیگر نهادهای دولتی وجود دارد زیرا این همراهی موجب تسریع عملیات اجرایی طرح های عمران شهری می شود.

هوشیار، با اشاره به برگزاری ۴۵ دوره «قرار خدمت» در مناطق دهگانه شهرداری تبریز، ادامه داد: در این قرارها نسبت به احصای مشکلات محلات، شناسایی و معرفی نخبگان ورزشی، فرهنگی، علمی و قرآنی اقدام می شود.

وی یادآور شد: در این دوره همچنین بیش از ۶۰ دیدار مردمی در شهرداری تبریز برگزار شده و علاوه بر آن در میز خدمت مساجد و مصلای اعظم نیز برای رفع مشکلات شهروندان به صورت مستمر با مردم دیدار چهره به چهره انجام می شود.

شهردار تبریز گفت: مشکلات شهر در ۱۶۷ محور و حوزه های مختلف عمرانی، خدماتی، ترافیک، فصای سبز، ورزشی و فرهنگی احصا و برای رفع آن ها برنامه ریزی شده است.

هوشیار، با اشاره به سهم ۱۴۰ هزار میلیارد ریالی بودجه عمرانی شهرداری تبریز در سال جاری، افزود: پروژه‌های عمرانی شهر در سال جاری به بهترین وجه اجا شده و در ایام دهه فجر ۳۰ پروژه مهم شهری در حوزه های مختلف عمرانی و خدماتی با هزینه ۱۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری می‌رسد.

وی هوشمندسازی‌ تبریز را از ضرورت های این شهر اعلام و اظهار کرد: در این راستا بیش از ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری اجرا شده و سیاست گذاری در این زمینه، توسعه ۷۴۰ کیلومتری این شبکه در سطح شهر است.