استاندار آذربایجان شرقی: ترویج ذوق کتابخوانی در جامعه رسالت مسئولان است
استاندار آذربایجان شرقی: ترویج ذوق کتابخوانی در جامعه رسالت مسئولان است

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی در کشور گفت: ترویج و گسترش ذوق و شوق برای کتابخوانی جزو رسالت ها و وظایف مهم مسئولان است. به گزارش تایسیزنیوز، عابدین خرم در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز افزود: در این مسیر باید با بهره مندی و استفاده […]

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی در کشور گفت: ترویج و گسترش ذوق و شوق برای کتابخوانی جزو رسالت ها و وظایف مهم مسئولان است.

به گزارش تایسیزنیوز، عابدین خرم در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز افزود: در این مسیر باید با بهره مندی و استفاده از ابزارها و امکانات مختلف و به روز، در بین جوانان و نوجوانان و حتی کودکان شوق کتاب خواندن را نهادینه کرده و گسترش دهیم.

وی از کتاب به عنوان ابزار مهم تغذیه روحی انسان یاد کرد که باید در سبدهای خرید خانوارها جای خود را باز کرده و و نسبت به هزینه در این حوزه تمام افراد جامعه اقدام کنند، چون هر گونه توسعه پایدار بدون علم و آگاهی میسر نمی شود.

خرم اقبال عمومی به نمایشگاه های کتاب از سوی مردم را نشانه علاقه مردم به فرهنگ دانست و ادامه داد: باید توجه داشت که اگر فرزند در خانواده با کتاب تربیت و بزرگ شود، انوار علم و آگاهی در کانون خانواده همواره روشن خواهد بود.

وی با اشاره به سابقه و قدمت طولانی آذربایجان و تبریز در حوزه های مهم فرهنگی و اجتماعی ایران زمین، یادآور شد: این شهر به شهر علامه ها، ادبا و عرفا و محل زندگی ۱۰ هزار شهید دوران هشت سال دفاع مقدس است که در جای جای تاریخ ایران نقش آفرین بوده و منشاء اثر بوده اند.

خرم با بیان اینکه تمدن زاییده فرهنگ هر ملت است، اظهار کرد: فرهنگ هر ملت نیز بیانگر و زبان گویای آگاهی، علم و دانش کشورها است که از این نظر ایران و آذربایجان در طول تاریخ همواره زبانزد بوده است.

وی ادامه داد: آذربایجان و تبریز در طول تاریع به دلیل برخورداری از شخصیت های ممتاز همچون علامه امینی، طباطبایی و جعفری و شهدایی چون مهدی باکری، حسن شفیع زاده برای نسل های آینده خدمات فروانی داشته است که باید قدردان چنین جایگاهی باشیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی تبریز نیز با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی آذربایجان شرقی است، گفت: این نمایشگاه باید با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می شد و ما این انتظار را از مسئولان داریم که متاسفانه نشد.

حبیب ماهوتی خواستار توجه بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد به برپایی نمایشگاه های استانی شد و گفت: آیا ایران برای این وزارتخانه فقط در تهران خلاصه می شود؟ چرا برای برگزاری نمایشگاه مکتاب تهران چند میلیارد هزینه می شود اما زمانی که نوبت به شهرستان ها می شود، با کمبود اعتباری مواجه می شویم.

وی ادامه داد: اینکه برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بارها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی باید به تهزران سفر کند، جای تاسف دارد.

ماهوتی یادآور شد: اگر به کتاب ارزش قائلیم باید هزینه کرد.

به گزارش ایرنا، هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز به همراه یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی و نخستین رویداد بین‌المللی عفاف و حجاب از از امروز تا روز یکشنبه ۲۱ آبان‌ ماه و از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.