استاندار آذربایجان شرقی موفقیت هنرمند تبریزی در جشنواره فیلم فجر را تبریک گفت
استاندار آذربایجان شرقی موفقیت هنرمند تبریزی در جشنواره فیلم فجر را تبریک گفت

استاندار آذربایجان شرقی موفقیت هنرمند تبریزی در جشنواره فیلم فجر را تبریک گفت تایسیز نیوز- استاندار آذربایجان شرقی در پیامی موفقیت علی طاهرفر کارگردان فیلم “آپارتچی” در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر و کسب جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره را تبریک گفت. به گزارش تایسیز نیوز از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مالک […]

استاندار آذربایجان شرقی موفقیت هنرمند تبریزی در جشنواره فیلم فجر را تبریک گفت

تایسیز نیوز- استاندار آذربایجان شرقی در پیامی موفقیت علی طاهرفر کارگردان فیلم “آپارتچی” در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر و کسب جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره را تبریک گفت.

به گزارش تایسیز نیوز از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مالک رحمتی در پیام خود که روز سه شنبه منتشر شد آورده است: موفقیت هنرمند جوان و خوش‌آتیه تبریز و آذربایجان، آقای علی طاهرفر در کسب سیمرغ بلورین چهل و دومین جشنواره فیلم فجر مایه مسرت و افتخار فراوان شد.

وی در این پیام یادآورشده است: این موفقیت را که نشانگر توان حرفه‌ای هنرمندان متعهد ماست، به هنرمند تبریزی و مردم هنردوست و جامعه هنری استان به ویژه اهالی هنر سینما صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: بی‌تردید چنین افتخاراتی زمینه‌ساز ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی و هنری و نقش‌آفرینی هرچه بهتر هنرمندان متعهد ما در پاسخ‌گویی به نیازهای اساسی جامعه و مردم شریف خواهد بود.

به گزارش تایسیز نیوز، علی طاهرفر، کارگردان تبریزی سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران فیلم‌اولی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم” آپاراتچی” را دریافت کرد.

هیات داوران این جشنواره در برترین های بخش نگاه فیلم «آپاراتچی» طاهر فر را شایسته دریافت سیمرغ بلورین فیلم اولی تشخیص داد.

در این بخش سیمرغ بلورین بهترین کارگردان به جواد عزتی برای فیلم «تمساح خونی» و سیمرغ بهترین دستاورد فنی و هنری به دلیل اقتباس از یک متن داستانی به رضا کشاورز برای «باغ کیانوش» اعطا شد.

داستان فیلم آپاراتچی برگرفته از کتاب «آپاراتچی» نوشته روح‌الله رشیدی بوده و محل رویداد قصه نیز در شهر تبریز است.

به گفته کارگردان این فیلم، «آپاراتچی» به اتفاقات دهه ۶۰ می‌پردازد و با روایت یک زندگی ساده اجتماعی در دهه ۶۰، اتفاقات متعددی نظیر جنگ، ترور، اتفاقات سیاسی و دفاع مقدس به تصویر کشیده می‌شود.