استاندار آذربایجان شرقی: کنار گذر ایلخچی تا خرداد سال آینده بهره برداری شود
استاندار آذربایجان شرقی: کنار گذر ایلخچی تا خرداد سال آینده بهره برداری شود

استاندار آذربایجان شرقی: کنار گذر ایلخچی تا خرداد سال آینده بهره برداری شود تایسیز نیوز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تاکنون یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای اجرای کمربندی ایلخچی هزینه شده است، اظهار کرد: از پیمانکار طرح قول گرفته‌ایم که تا پایان خرداد ماه سال آینده این طرح به بهره‌برداری برسد. به […]

استاندار آذربایجان شرقی: کنار گذر ایلخچی تا خرداد سال آینده بهره برداری شود

تایسیز نیوز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تاکنون یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای اجرای کمربندی ایلخچی هزینه شده است، اظهار کرد: از پیمانکار طرح قول گرفته‌ایم که تا پایان خرداد ماه سال آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تایسیز نیوز، مالک رحمتی روز شنیه در بازدید از طرح ساخت کمربندی ایلخچی، به تیم‌های اجرایی، پیمانکاری و مشاوره‌ای طرح ساخت کمربندی ایلخچی، اعلام کرد: حداکثر تلاش شما باید این باشد که مناقصه دیگری برگزار نشود و با قرارداد موجود کمربندی تکمیل شود و ایجاد ارزش‌افزوده در حواشی جاده‌های تازه‌احداث نیز فراموش نشود که عدم تحقق این مهم موجب می‌شود که عده‌ای فرصت‌طلب از ارزش‌افزوده ایجاد شده از قبل اجرای طرح‌های زیرساختی برخوردار شوند.

رحمتی تسریع در تکمیل طرح کمربندی ایلخچی را حیاتی برشمرد و بهره برداری از آن را اثبات ناکارآمدی دوره های قبلی دانست که ۱۶ سال طول کشیده است.

وی با بیان اینکه طرح مولدسازی دولت سیزدهم ظرفیت و بستر بسیار مناسبی برای اجرا و تکمیل طرح های عمرانی است که باید از آن به بهترین نحو بهره برداری شود، افزود: دولت مردمی و انقلابی ظرفیت بسیار خوبی برای تکمیل طرح های عمرانی به نام مولدسازی تعریف کرده که فرصت استفاده از آن نیز محدود است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال آینده هیچ طرح عمرانی بدون برنامه زمان‌بندی در سطح آذربایجان شرقی اجرا نمی‌شود تا بدانیم در صورت تأخیر احتمالی طرح چه کسی باید پاسخگو باشد و اولویت اول دولت در استان اجرای طرح‌های عمرانی به‌ عنوان زمینه‌ساز توسعه است.

رحمتی طراحی های سنگین را از جمله ایرادات عمده در حوزه اجرای طرح‌های عمرانی دانست که نقش اصلی در این زمینه را شرکت‌های مشاوره ایفا می‌کنند و برای برون‌رفت از این وضعیت باید توجه کنیم که طرح‌های عمرانی و زیرساختی به شکل تکه‌ تکه، طراحی و اجرا نشوند، چون این همان نگاه‌های فصلی و موسمی به طرح‌های عمرانی است که موجب افزایش هزینه‌ها و زمان بر بودن طرح‌ها می‌ شود.

به گزارش تایسیز نیوز، قرارداد اولیه کنارگذر ایلخچی بر اساس فهرست بهای سال ۱۳۸۶ به مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال منعقد شد که پس از چهار سال و با اتمام قرارداد، بعد از سه سال وقفه به پیمانکار بعدی سپرده شد که مدت پیمان آن ۱۵ ماه بود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفت و در ۲۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ ادامه عملیات به پیمانکار جدید سپرده شد که به دنبال آن عملیات تولید و پخش آسفالت نیز از ۱۵مرداد امسال آغاز شد و هم اکنون نیز ادامه دارد.

شهر ایلخچی به عنوان یکی از بخش های تابعه شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از ۳۲ هزار نفر در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلان‌شهر تبریز واقع‌ شده است.

فرسودگی جاده قدیم و قرار گرفتن آن در داخل شهر ایلخچی به همراه خرابی آسفالت ناشی از تردد خودروهای سنگین و ترانزیتی از جمله مشکلات شهروندان این شهر است که لزوم تسریع در اجرای کنارگذر را اجتناب ناپذیر می کند.

شهر ایلخچی در مسیر تبریز – ارومیه قرار دارد و در واقع تردد خودروها در این مسیر در زمان حاضر از داخل شهر انجام می شود.

سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون تردد در این مسیر انجام شده است.