استاندار: آذربایجان شرقی یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی بود
استاندار: آذربایجان شرقی یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی بود

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال بیش از ۳۱۲ هزار نفر در اقامت‌گاه‌های اصلی استان اقامت کردند که با احتساب سایر اقامت‌گاه‌ها این تعداد به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد و نشان می‌دهد که این استان یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی بوده است. عابدین خرّم روز دوشنبه در ارتباط تصویری با جلسه […]

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال بیش از ۳۱۲ هزار نفر در اقامت‌گاه‌های اصلی استان اقامت کردند که با احتساب سایر اقامت‌گاه‌ها این تعداد به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد و نشان می‌دهد که این استان یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی بوده است.

عابدین خرّم روز دوشنبه در ارتباط تصویری با جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سفرهای نوروزی و تردد در محورهای ارتباطی استان، گفت: در طول تعطیلات نوروزی امسال بیش از ۲۱ میلیون تردد در محورهای ارتباطی استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.

وی در این ارتباط تصویری که استانداران سراسر کشور نیز در آن شرکت داشتند، با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی از یک هفته مانده به عید نوروز به صورت شبانه‌روزی فعال بود، افزود: امسال ۲ میلیون و ۲۹۱ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و ۱۸۹ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کردند که افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

خرّم با بیان اینکه تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای استان به‌رغم افزایش ترددها در نوروز امسال کاهش یافت، افزود: امسال تعداد تصادفات با ۱۵ درصد کاهش به یکهزار و ۵۱۹ فقره و تعداد فوتی‌های ناشی از آن با ۴۵ درصد کاهش به ۱۶ نفر رسید.

وی، بهسازی جاده‌ها و افزایش کیفیت راه‌ها را یکی از عوامل کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۳۸۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۳۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت و بهسازی شد.

خرّم اظهار داشت: با وجود اینکه ۸۵ درصد ترددها در شریان‌ها و راه‌های اصلی استان ثبت شده است، اما اکثر تصادف‌ها در محورهای فرعی و روستایی اتفاق افتاد که جای تامل دارد.

وی همچنین از رفع ۴۳ نقطه حادثه‌ خیز در راه‌های استان خبر داد و گفت: امسال نیز ۷۳ نقطه جدید شناسایی شده و در ۱۲ نقطه نیز عملیات راه‌سازی در حال اجراست.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: حضور فعال چهار دستگاه خدمت‌رسان شامل پلیس راه، راهداری، هلال احمر و اورژانس در جاده‌های استان امسال کاملا مشهود بود و تقریبا در هر ۱۱ کیلومتر یکی از این دستگاه‌ها حضور داشتند.

وی، پایش مستمر و روزانه وضعیت تصادفات و افزایش کنترل رانندگان پرخطر را از دیگر اقدامات کنترلی در جریان سفرهای نوروزی امسال در استان ذکر کرد.

خرّم همچنین از ایجاد ۷۰ نوروزگاه در جاده‌های منتهی به همه شهرهای استان برای استراحت مسافران خبر داد و گفت: در طول این ایام شاهد برگزاری ۳۵۰ برنامه فرهنگی و ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در این ۷۰ نقطه بودیم.

استاندار آذربایجان شرقی به آمار ترددهای مرزی، ریلی و هوایی استان نیز اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال تردد از نقاط مرزی استان ۱۴۵ درصد، جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی ۱۰ درصد و تعداد پروازهای داخلی نیز ۱۰ درصد افزایش داشت.

وی در پایان خواستار مساعدت وزارت راه و شهرسازی درخصوص اجرای مصوبه سفر استانی رئیس جمهور مبنی بر بهسازی آسفالت و رفع نواقص آزادراه تبریز- زنجان و تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت پروژه‌های راه‌سازی از جمله بزرگراه‌های مراغه- هشترود و تبریز- بازرگان شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این ارتباط تصویری نسبت به رفع ۷۳ نقطه حادثه‌خیز و توسعه دوربین‌های نظارتی در محورهای ارتباطی استان، تامین قیر مورد نیاز پروژه‌های راه‌سازی و افتتاح قریب‌الوقوع خط‌آهن بستان‌آباد- تبریز قول مساعد داد.

مهرداد بذرپاش با قدردانی از خدمات و تلاش‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی، گفت: افزایش سفر و پایش روزانه سفر در آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروز امسال برجستگی خاصی داشت.