استاندار جدید باید عامل ایجاد وحدت باشد/ بدون اتخذ تدبیر وارد جنگ اقتصادی شده ایم
استاندار جدید باید عامل ایجاد وحدت باشد/ بدون اتخذ تدبیر وارد جنگ اقتصادی شده ایم

به گزارش تایسیز اذربایجان مسعود پزشکیان در جمع اعضای ستاد حسن روحانی در آذربایجان شرقی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نظر مجمع نمایندگان در خصوص کاندیداهای استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: البته مباحثی مطرح می شود اما واقعیت این است که دولت به حرف نمایندگان گوش نمی دهد! وی با اشاره به اینکه امروز دولت […]

به گزارش تایسیز اذربایجان مسعود پزشکیان در جمع اعضای ستاد حسن روحانی در آذربایجان شرقی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نظر مجمع نمایندگان در خصوص کاندیداهای استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: البته مباحثی مطرح می شود اما واقعیت این است که دولت به حرف نمایندگان گوش نمی دهد!
وی با اشاره به اینکه امروز دولت به حرف نماینده های مخالف بیشتر گوش می دهد ادامه داد: امروز نماینده هایی که برای حمایت از دولت پیشگام بوده اند امروز از دایره مشاوره و همفکری کنار مانده اند.
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه دولت حتی با نماینده های موافق خود هم تعامل ندارد یادآور شد: برای همین هم وزاری دولت به راحتی کارت زرد می گیرند.
بازارهای کشور به راحتی غارت می شوند
مسعود پزشکیان در ادامه سخنان خود با اشاره به تحریم های شدید اقتصادی و مشکلات بازار ارز گفت: دلار با هزار مصیبت پیدا می کنیم و اقلام مورد نیاز مردم را وارد کشور می کنیم اما اجازه می دهیم به راحتی از کشورهای همجوار بیایند و مفت و مجانی جمع کنند و بروند!
این نماینده مجلس با انتقاد از عدم کنترل ارگان های اقتصادی بر اوضاع بازار گفت: درحالیکه خود مسئولان نسبت به حساسیت موضوع واقف هستند اما نمی دانیم چرا کسی برای مقابله با این مشکل اقدامی نمی کند.
برخی مسئولان، جنگ اقتصادی را درک نکرده اند
نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از مسئولان عمدا یا سهوا هنوز وضعیت جنگ اقتصادی را درک نکرده اند گفت: برخی مسئولان به شدت اصرار بر این دارند که اوضاع کنونی را کاملا عادی و امن جلوه دهند درحالیکه به هیچ عنوان چنین نیست.
وی با هشدار بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایطی بدتر از دوران دفاع مقدس قرار گرفته است گفت: برخی برای عبور از این وضعیت به اروپا و چین و روسیه دل خوش کرده اند درحالیکه آنها هم زورشان به امریکا نمی رسد و از هم به دنبال منافع خودشان هستند.
نایب رئیس مجلس افزود: واقعیت این است که در اروپا شرکت های اقتصادی و تجاری تحت حاکمیت دولت نیستند برای همین حتی اگر دولت های اروپایی هم بخواهند، هیچ شرکتی دستورات آنها را اجرا نخواهد کرد.
مسعود پزشکیان با بیان اینکه اگر تصمیم به جنگ گرفته ایم باید حالت جنگی بگیریم هشدار داد: با این شرایط هنوز هم اهمیت موضوع را درک نکرده و بدون اتخاذ تدابیر ویژه، اصرار داریم که مشکلی وجود ندارد!
وی بر لزوم تشکیل ستاد جنگ اقتصادی در کشور اظهار داشت: باید نمونه ی این ستاد در استان های مختلف ایجاد شده و اختیارات لازم به آنها تفویض شود وگرنه نمی شود در تهران نشست و برای کل کشور برنامه ای یکسان ارائه داد.
پزشکیان با اشاره به تشکیل ستادهای جنگ در دوران دفاع مقدس گفت: بهتر است در شرایط کنونی، دولت سیاست های کلی را ابلاغ کند اما اجرا را به استان ها بسپارد.
نایب رئیس مجلس نسبت به برخی تحرکات مشکوک در منطقه نسبت به ایران هشدار داد و افزود: با هدف به بن بست رساندن چرخه تولید در ایران، مواد اولیه را از منطقه تخلیه می کنند و ما فقط نگاه می کنیم!
وی با بیان اینکه امریکا تمام راه های اقتصادی را به روی ایران بسته است گفت: اگر برای مقابله با این وضعیت تدبیر نکنیم، با این روند در آینده به مشکل می خوریم.
پزشکیان با تاکید بر اینکه حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر باید در اولویت دولت باشد گفت: اگر بسته های حمایتی برای این قشر در نظر گرفته نشود، اقشار کم درآمد جامعه زیر فشارهای اقتصادی به مشکل خواهند خورد.
مخالفان FATF مسئولیت کار خود را بپذیرند
نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دلیل مخالفت برخی محافل با لوایح FATF را درک نمی کند افزود: مخالفان تصویب لوایح شفاف سازی مالی و مبارزه با حمایت های مالی با تروریسم باید عواقب تصمیمات خود را بپذیرند.