استرداد ۶۰ میلیارد تومان از اموال و املاک تصرف شده شهرداری آذرشهر
استرداد ۶۰ میلیارد تومان از اموال و املاک تصرف شده شهرداری آذرشهر

به همت سربازان گمنام امام زمان (عج)؛ استرداد ۶۰ میلیارد تومان از اموال و املاک تصرف شده شهرداری آذرشهر دادستان شهرستان آذرشهر گفت: اموال و املاک متعلق به شهرداری آذرشهر که در تصرف اشخاص غیر بود، به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیارد ریال، شناسایی و تملک شد. به گزارش تایسیز نیوز، اکبر امراهی در تشریح جزئیات […]

به همت سربازان گمنام امام زمان (عج)؛

استرداد ۶۰ میلیارد تومان از اموال و املاک تصرف شده شهرداری آذرشهر

استرداد ۶۰ میلیارد تومان از اموال و املاک تصرف شده شهرداری آذرشهر

دادستان شهرستان آذرشهر گفت: اموال و املاک متعلق به شهرداری آذرشهر که در تصرف اشخاص غیر بود، به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیارد ریال، شناسایی و تملک شد.

به گزارش تایسیز نیوز، اکبر امراهی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: این املاک به دنبال کشف پرونده فساد شبکه ای در شهرداری آذرشهر توسط اداره اطلاعات و در جریان رسیدگی و بررسی پرونده های املاک و اموال شهرداری شناسایی شده بود.

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای صیانت از اموال عمومی و ساماندهی املاک متعلق به شهرداری انجام و در پی آن نسبت به احصا و کشف اسناد مالکیت متعلق به شهرداری که از سالیان گذشته در اختیار افراد غیر بود، اقدام شد.

دادستان آذرشهر ادامه داد: این تعداد املاک به دلیل قصور شهرداران و مسوولان واحد املاک در ادوار گذشته، حتی در دفتر املاک شهرداری نیز ثبت نشده بود و توسط برخی اشخاص حقیقی و همسایگان تصرف شده بودند.

وی افزود: این املاک پس از بررسی دقیق ساماندهی و مالکیت آنها توسط شهرداری تایید و برای هر یک از املاک مذکور تابلوی تملک شهرداری نصب و در دفتر املاک شهرداری نیز ثبت شدند.

امراهی ارزش تقریبی اموال اعاده شده را ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: املاک و مستغلات رفع تصرف شده شامل، زمین، مغازه، منزل مسکونی بود و این موضوع خارج از پرونده فساد متهمان بررسی شد.

این مقام قضایی گفت: برخی اموال منقول شهرداری که توسط برخی کارمندان و شهرداران اسبق تصاحب غیر قانونی شده بود، از آنان اعاده و در اختیار شهرداری آذرشهر قرار گرفت.

دادستان آذرشهر درباره پرونده قضایی متهمان پرونده فساد شهرداری آذرشهر هم گفت: پرونده متهمان پس از تکمیل تحقیقات به دادسرای مبارزه با مفاسد اقتصادی استان ارسال شده و با هماهنگی و دستور رییس کل دادگستری استان در اسرع وقت به این پرونده رسیدگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: جزئیات پرونده فساد شهرداری آذرشهر پس از صدور حکم نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.