اسفندیار قره باغی : در تبریز سالنی درخور نام شهر اولین ها وجود ندارد / شورای شهر به وظایفش آگاه نیست + تصاویر
اسفندیار قره باغی : در تبریز سالنی درخور نام شهر اولین ها وجود ندارد / شورای شهر به وظایفش آگاه نیست + تصاویر

اسفندیار قره باغی دبیر جشنواره موسیقی دفاع ، مقاومت و حماسه در نشست خبری این جشنواره با اصحاب رسانه گفت : در همه جای دنیا وظیفه شهردار است که هزینه مالی این نوع مراسمات را تامین کند ، اما اینجا اینطور نیست. در تبریز سالنی در خود نام شهرمان نداریم. به گزارش تایسیز آذربایجان ، […]

اسفندیار قره باغی دبیر جشنواره موسیقی دفاع ، مقاومت و حماسه در نشست خبری این جشنواره با اصحاب رسانه گفت : در همه جای دنیا وظیفه شهردار است که هزینه مالی این نوع مراسمات را تامین کند ، اما اینجا اینطور نیست. در تبریز سالنی در خود نام شهرمان نداریم.

به گزارش تایسیز آذربایجان ، اسفندیار قره باغی خواننده و موسیقدیان مطرح تبریز و درباره موسیقی ضد استکبار اظهار داشت : این نوع موسیقی نوعی نگرش در افکار ماست و نه تنها در ایران بلکه در کشورهای همچون شیلی نیز مد شده است و برای مثال دکتر هارا با اشعار و گیتارش این نوع موسیقی را جاودانه کرد و وقتی تمام انگشتانش را بریدند باز هم این موسیقی را ادامه داد و پا پس نکشید.

وی ادامه داد : جانب داری رسانه ها از این نوع موسیقی باعث افتخار ماست و این باعث میشود تا طرفدارانی را بین مردم و جوانان داشته باشیم تا نسل جدید را به سوی این موسیقی تشویق کنیم. خوشحالیم که با حمایت شما اصحاب رسانه و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی در حال به سرانجام رساندن این جشنواره هستیم.

قره باغی درباره این جشنواره افزود : این جشنواره در سطح استان و در ۵ اثر موسیقی کلاسیک ایرانی ، آذربایجانی ، عاشیقلار ، آواز جمعی و موسیقی پاپ برگزار خواهد شد.

وی درباره جایگاه موسیقی پاپ در جامعه گفت : نوع موسیقی پاپ آن چیزی نیست که ما اینجا شاهدش هستیم ، پاپ در ایران به معنای کلی جا نیفتاده است و به طور کلی تحریف شده است.

خالق اثر ای ایران ای مرز پرگهر درباره نوع سبک این سرود و دیگر سرودهایش گفت : سرود در کل تمامیتش با نوع موسیقی فرق دارد ، مثلا سرود ای ایران ای مرز پرگهر را نمیتوانیم به شاخه ای از موسیقی ببریم.

دبیر جشنواره درباره نوع انتخاب آثار برتر نیز تصریح کرد : ما در این جشنواره گروه نوازی نیز خواهیم داشت ، آثار برتر توسط گروه داوران انتخاب خواهند شد و گروه های برتر جایزه های نقدی ، تندیس و لوح تقدیر از طرف انجمن اهدا خواهد شد. حدود ۲۲ اثر به دستمان رسیده که باید آنها را بازشنوی کنیم.

 

قره باغی با انتقاد صریح از شهرداری تبریز گفت : در همه جای دنیا تامین کننده مالی تمامی این جشنواره ها شهردار هر شهر است. در شهر من سالنی در شان نام تبریز وجود ندارد تا به عنوان شهر اولین ها به آن فخر کنیم.

 

وی در ادامه صحبت هایش شورای شهر را نیز بی نصیب نگذاشت و خاطرنشان کرد : شورای شهر ما نیز تاکنون در این زمینه ها احساس وظیفه نکرده اند ، آنها باید مجمعی از اهالی این شهر باشند که هیچوقت نبودند و به نظر من باید تابلو آنجا را عوض کنند.

استاد موسیقی اپرا و خالق سرود (( آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو )) درباره فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه گفت : آقا خودشان فرمودند که قره باغی با این رود تمامی مظلومان جهان را آگاه کردند. ایشان همیشه میفرمایند که موسیقی را نجاد دهید ، منظورشان این است که موسیقی را از حالت مستهجن نجات داده و به حالت تعالی برسانید.

 

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”46″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”تصاویر نشست خبری جشنواره” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]