افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی جانبازان اعصاب و روان طی هفته جاری
افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی جانبازان اعصاب و روان طی هفته جاری

افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی جانبازان اعصاب و روان طی هفته جاری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی جانبازان اعصاب و روان تبریز در هفته جاری افتتاح خواهد شد که ۳۰ تحت متعلق به زنان جامعه هدف است. به گزارش تایسیز نیوز، عباس پورحسن بعد از ظهر امروز در […]

افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی جانبازان اعصاب و روان طی هفته جاری

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی جانبازان اعصاب و روان تبریز در هفته جاری افتتاح خواهد شد که ۳۰ تحت متعلق به زنان جامعه هدف است.

به گزارش تایسیز نیوز، عباس پورحسن بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت ۲۲ اسفند و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد گفت: بنیاد شهید انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) و به منظور احیا، حفظ، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تداوم راه این عزیزان، تحریم خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأسیس شده است.
وی با اعتقاد به اینکه هر روز ما روز شهداست و تنها مختص به ۲۲ اسفند ماه نیست ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی اداری در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۳ با تجمیع سه نهاد ایثارگری تحت عنوان بنیاد شهید انقلاب اسلامی، سازمان امور جانبازان و ستاد آزادگان به عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر نام داده است که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم از مقام شامخ شهدا به عنوان یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است که امید است خداوند توفیق خدمت هر چه بیشتر ارزانی کند.
پورحسن با اشاره به تحقق بخش عمده‌ای از رسالت بنیاد در خصوص تکریم خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگران اشاره کرده و افزود: رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲ اصل عمده خدمت رسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعریف و به اجرا درآمده است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با اشاره به بحث خدمت رسانی ۳ اصل درمان، اشتغال و مسکن، بیشترین دغدغه بنیاد شهید است افزود: در رابطه با خدمات درمانی ایثارگران با رایزنی‌های انجام شده مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی، ۱۰ درصد بوده اما اکنون به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

ایجاد فرصت شغلی برای یک هزار و ۳۴۴ نفر طی سال جاری
وی گفت: مراکز جمع آوری اسناد پزشکی در تمام شهرستان‌های دارای مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرستان‌هایی که بیمه شده بیش از ۵۰ نفر دارند، در ۹۵ درصد شهرستان‌ها دایر شده و هزینه‌ها حداکثر تا ظرف ۴۸ ساعت به حساب آنان واریز می‌شود.
پورحسن با تأکید به آزمون اجرایی استخدام در فروردین ماه سال آتی گفت: طی سال جاری، ۸۶۲ نفر استخدام دولتی انجام گرفته و علاوه بر این، توانسته‌ایم برای ۴۸۲ نفر فرصت شغلی نیز ایجاد کنیم.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی جانبازان و اعصاب و روان افزود: این افتتاح در طی هفته جاری انجام خواهد پذیرفت که ۳۰ تخت آن متعلق به زنان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.
پورحسن به ایجاد فرصت شغلی برای یک هزار و ۳۴۴ نفر طی سال جاری ادامه داد: بالغ بر ۲ و ۸۴۶ فقره زمین و تراکم زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در دستور کار قرار گرفته است که در این میان، برای ۲۲۰ نفر اجرایی شده و ۲۷۰ نفر نیز در حال اجرایی شدن است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دریافت سهمیه ۲۲۰ واکسن کرونا برای ایثارگران حساس شیمیایی اضافه کرد: میز خدمت بانک دی در شهرستان‌ها میانه و سراب راه‌اندازی شده و هم چنین در شهرستان‌های جلفا و مرند در حال افتتاح است که افزون بر موارد گفته شده در دوران شیوع ویروس کرونا نیز، ۱۰ هزار بسته بهداشتی، انجام ۶۳۶ فقره ویزیت والدین شهدا با عنوان پایش سلامت، تزریق هزار و ۹۸۰ واکسن آنفلوآنزا و دیدار و ملاقات با ۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان صورت گرفته است.

اشتغال جامعه ایثارگری دغدغه مسئولان است
پور حسن با اشاره به اینکه موضوع اشتغال جامعه ایثارگری به عنوان یکی از دغدغه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است افزود: طبق قانون ۳۰ درصد از استخدام‌های بنیاد و دولت، باید به ایثارگران اختصاص یابد که این، برای جامعه هدف کافی نبوده و مطابق با برنامه ششم توسعه تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصدی را تا پایان این برنامه به استخدام دولت دربیایند.
وی شهدای استان آذربایجان شرقی را ۹ هزار و ۸۴۳ نفر اعلام کرده و افزود: در این میان، ۲۹۱ شهدای مؤنث، ۲۶ شهید مدافع حرم، ۱۳ شهید مدافع سلامت، ۱۳ شهید اقلیت مذهبی و ۱۴۱ شهید روحانی و طلبه را نیز می‌توان نام برد.
پورحسن گفت: ۴ هزار و ۵۷۲ نفر فرزند شهید، ۲۴ هزار و ۳۲ نفر جانبازان استان آذربایجان شرقی را شامل می‌شود که ۳۷۱ نفر از آنان، جانباز بالای ۷۰ درصد و ۱۳ هزار و ۶۰۶ نفر، جانباز زیر ۲۵ درصدی و والدین سه شهید را ۷ خانوار نام برد.
وی با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۲۲۶ جانباز بالای ۲۵ درصدی در استان آذربایجان شرقی گفت: ۱ هزار و ۸۹۹ آزاده نیز در استان آذربایجان شرقی وجود دارد.