افتتاح ۴ طرح شرکت تراکتورسازی با حضور رئیس جمهور
افتتاح ۴ طرح شرکت تراکتورسازی با حضور رئیس جمهور

افتتاح ۴ طرح شرکت تراکتورسازی با حضور رئیس جمهور تراکتور شالیزار و محور جلوی تراکتور سنگین و موتورهای صنعتی دو محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران بود که با حضور رئیس جمهور رونمایی شد. به گزارش تایسیز نیوز، این طرح‌ها شامل طراحی و تولید تراکتور شالیزار، طراحی و تولید محور جلوی تراکتور سنگین، راه اندازی خط […]

افتتاح ۴ طرح شرکت تراکتورسازی با حضور رئیس جمهور

افتتاح ۴ طرح شرکت تراکتورسازی با حضور رئیس جمهور

تراکتور شالیزار و محور جلوی تراکتور سنگین و موتورهای صنعتی دو محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران بود که با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

به گزارش تایسیز نیوز، این طرح‌ها شامل طراحی و تولید تراکتور شالیزار، طراحی و تولید محور جلوی تراکتور سنگین، راه اندازی خط تولید موتور‌های صنعتی و خط مونتاژ خودرو‌های تجاری است.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: برای بهره برداری از این طرح‌ها نزدیک ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و در مجموع برای یک هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مصطفی وحید زاده افزود: با افتتاح این طرحها، نه تنها سالانه ۴۶ میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود بلکه پیش بینی شده است از محل صادرات محصولاتی تولید این طرح‌ها بیش از ۹ میلیون دلار ارز نیز عاید کشور شود.

دکتر رئیسی همچنین در حاشیه رونمایی و افتتاح این طرحها با اشاره به مصوبه دولت، از تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و اعطای این تسهیلات به کشاورزان خریدار تراکتورهای ایرانی خبر داد.

تراکتورسازی ایران هم اکنون با ۱۲ شرکت اقماری که ۸ شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرز‌های ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است.

این شرکت در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین کرده و افزون بر ۴۱ میلیون دلار ارز آوری طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور، قطعات ریخته و … برای کشور داشته است.

بازدید از شرکت ماشین سازی، دیدار با هنرمندان و شعرا و دیدار مردمی در ارگ تبریز، بهره برداری از خط ریلی تبریز – بستان آباد، افتتاح سد گرمی چای میانه، دیدار با فعالان اقتصادی استان، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان دیگر برنامه های سفر دو روزه رئیس جمهور به آذربایجان شرقی است.