افزايش ۲۷ درصدي جابه‌جايي مسافر از طريق خطوط ريلي آذربايجان
افزايش ۲۷ درصدي جابه‌جايي مسافر از طريق خطوط ريلي آذربايجان

به گزارش تایسیز اذربایجان شاپور ارصلانی امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: جابه‌جایی مسافر از طریق سیستم حمل و نقل ریلی آذربایجان در بهار امسال ۲۷ درصد در مقایسه با بهار سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد. وی افزود: طی سه ماه نخست امسال ۶۹۸ هزار و ۱۷۰ نفر از طریق خطوط ریلی در منطقه آذربایجان جابه‌جا شده‌اند […]

به گزارش تایسیز اذربایجان شاپور ارصلانی امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: جابه‌جایی مسافر از طریق سیستم حمل و نقل ریلی آذربایجان در بهار امسال ۲۷ درصد در مقایسه با بهار سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: طی سه ماه نخست امسال ۶۹۸ هزار و ۱۷۰ نفر از طریق خطوط ریلی در منطقه آذربایجان جابه‌جا شده‌اند که این رقم در بهار سال گذشته ۵۴۹ هزار و ۱۶ نفر بوده است.

ارصلانی گریزی هم به آمار زمستان گذشته زد و گفت: زمستان و سه ماهه قبل از بهار نیز ۶۴۵ هزار و ۵۰۱ نفر در خطوط ریلی آذربایجان جابه‌جایی مسافر صورت گرفته است.

وی نتیجه مقایسه آمار بهار امسال با زمستان را دارای بار افزایشی عنوان و تاکید داشت: مقایسه این ارقام حکایت از رشد هشت درصدی استفاده‌کنندگان از خطوط ریلی برای جابه‌جایی در بهار امسال نسبت به سه ماهه قبل از آن را دارد.

این مقام ارشد در حوزه حمل و نقل ریلی، درباره حجم بار جابه‌جا شده از طریق خطوط ریلی آذربایجان گفت: در سه ماهه گذشته از سال ۲۲۸ هزار و ۲۳۷ تن بار از طریق خطوط ریلی آذربایجان جابه‌جا شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۵۸ هزار و ۹۵۲ تن به ثبت رسیده است.

گزارش فارس حاکی است، راه آهن آذربایجان یکی از نواحی نوزده‌گانه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود محدوده این اداره‌کل شامل چهار محور  در مسیر میانه- مراغه- تبریز، تبریز- صوفیان- جلفا، صوفیان- رازی و مراغه- مهاباد فعال است که شامل ۳۸ ایستگاه با ۷۲۰ کیلومتر خط اصلی و ۳۰۰ کیلومتر خط فرعی، صنعتی و تجاری است.

راه‌آهن آذربایجان محدوده استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل را شامل می‌شود.