افزایش اعتبار پژوهشی  دانشگاه تبریز ،  از ۵ درصد به ۱۵ درصد
افزایش اعتبار پژوهشی  دانشگاه تبریز ،  از ۵ درصد به ۱۵ درصد

رئیس دانشگاه تبریز گفت: اعتبار پژوهشی دانشگاه تبریز  از ۵ درصد در سال ۹۲ به ۱۵ درصد در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.  به گزارش تایسیز آذربایجان ، محمدرضا پورمحمدی در نشست خبری اصحاب رسانه افزود:  دانشگاه تبریز در امتداد دانشگاه «رَبع رشیدی» است که از ۷۰۰ سال پیش آغاز به کار کرده است، […]

رئیس دانشگاه تبریز گفت: اعتبار پژوهشی دانشگاه تبریز  از ۵ درصد در سال ۹۲ به ۱۵ درصد در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.

 به گزارش تایسیز آذربایجان ، محمدرضا پورمحمدی در نشست خبری اصحاب رسانه افزود:  دانشگاه تبریز در امتداد دانشگاه «رَبع رشیدی» است که از ۷۰۰ سال پیش آغاز به کار کرده است، زمانی که هیچ دانشگاهی در دنیا فعالیت نداشت.

 وی تشریح کرد: دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه کشور است، امروزه 24 هزار نفر دانشجو مشغول تحصیل در این دانشگاه هستند که ۴۵ درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی حضور دارند.

وی گفت: در ۴ سال اخیر ۱۳۰ نفر هیئت علمی افزایش یافته و به ۸۷۰ نفر رسید که به دنبال ارتقای سطح پژوهشی دانشگاه هستیم و در این راستا قراداد پژوهشی با خارج از دانشگاه ۷۰ درصد افزایش یافته و ۳۴ درصد میزان مراجعه به مقالات اساتید افزایش داشتیم.

پور محمدی در مورد دانشگاه تبریز عنوان کرد: این دانشگاه با 23 دانشکده و ۱۰ مرکز تحقیقاتی و کتابخانه مرکزی بسیار غنی، یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی منطقه است.

ریئس  دانشگاه تبریز بیان کرد:۸۹۰  رشته-مقطع در این دانشگاه فعال بوده و این دانشگاه را به دانشگاه جامع تبدیل کرده است ،۸۷۵ هیئت علمی با رتبه استادیار و بالاتر در این دانشگاه فعال هستند که 10 نفر از این اساتید تبریز از چهره های ماندگار و جزو ۱ درصد دانشمندان جهان هستند که یکی از عوامل افتخار این دانشگاه است. 

وی اظهار کرد:  تبریز علامه‌ها، ستارخان‌ها، شهریارها و باکری‌ها را تربیت کرده است ، فارغ التحصیلان این دانشگاه در همه عرصه‌ها بهترین‌های کشور هستند که طراح برج میلاد و چهارمین فرد ثروتمند ایران از جمله فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

وی بیان کرد: تحصیل ۸۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز وجود دارد که در سال های آینده  تعداد دانشجویان خارجی افزایش می یابد.