افزایش بهره‌وری از اهداف کشاورزی قراردادی است
افزایش بهره‌وری از اهداف کشاورزی قراردادی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی: افزایش بهره‌وری از اهداف کشاورزی قراردادی است تایسیز نیوز/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش بهره وری از اهداف کشت قراردادی است، گفت: در این نوع قرارداد، تولید کننده محصول در فصل برداشت برای محصول خود خریدار قطعی دارد و دغدغه‌ای برای هدرروی محصول و زیان‌ده […]

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

افزایش بهره‌وری از اهداف کشاورزی قراردادی است

افزایش بهره‌وری از اهداف کشاورزی قراردادی است

تایسیز نیوز/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش بهره وری از اهداف کشت قراردادی است، گفت: در این نوع قرارداد، تولید کننده محصول در فصل برداشت برای محصول خود خریدار قطعی دارد و دغدغه‌ای برای هدرروی محصول و زیان‌ده شدن تولید ندارد.

اکبر فتحی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص اجرای طرح کشاورزی قراردادی در استان، اظهار کرد: کشاورزان در بخش بازاریابی محصولات خود دچار مشکل می‌شوند که دولت برای حل این مشکل و افزایش بهره‌وری طرح کشاورزی قراردادی را ارائه کرده و برای آن پشتیبان تعیین کرده است.

وی ادامه داد: تحت عنوان این قرارداد تولید گندم و جو به خصوص در دیم زارهایی که جهش تولیدی دارند توسط شرکت غله، سازمان تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام پشتیبانی می‌شود.

وی بیان کرد: وظیفه‌ی این سازمان‌ها، تامین نهاده(بذر، کود و …) و همچنین برای کاهش ریسک کشاورز تحت عنوان این طرح بیمه می‌شود که در قبال آن هیچ مبلغی تا زمان برداشت محصولات از کشاورز گرفته نمی‌شود.

وی تاکید کرد: تخفیف ۲۰ درصدی بیمه و پرداخت ۱۵۰ هزار تومانی به ازای هر تن گندم تحویلی شماری از مزایای کشت قراردادی است و همچنین ۱۰۰ هزار تومان به عنوان کرایه حمل گندم به ازای هر تن محصول تحویلی در زمان خرید گندم به عنوان یارانه پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص قیمت محصولات در مرحله‌ی فروش گفت: قیمت هر محصول براساس مصوب قیمت دولتی پرداخت می‌شود قیمت کنونی هر کیلو گندم ۱۷.۵۰۰ تومان که سازمان جهاد کشاورزی تلاش می‌کند تا دو هزار تومان به عنوان مشوق پرداخت شود.