افزایش ۲۶٫۶۲ درصدی بودجه هزینه‌ای آذربایجان‎شرقی در لایحه بودجه ۹۸
افزایش ۲۶٫۶۲ درصدی بودجه هزینه‌ای آذربایجان‎شرقی در لایحه بودجه ۹۸

داود بهبودی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اطلاعات مندرج در لایحه، بودجه سال ۱۳۹۸ کل بودجه کشور بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال است که از آن مبلغ ۴۷۸ هزار میلیارد ریال به بودجه عمومی اختصاص یافته است. وی اعلام کرد: بر طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، بودجه استان نیز وضعیت […]

داود بهبودی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اطلاعات مندرج در لایحه، بودجه سال ۱۳۹۸ کل بودجه کشور بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال است که از آن مبلغ ۴۷۸ هزار میلیارد ریال به بودجه عمومی اختصاص یافته است.

وی اعلام کرد: بر طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، بودجه استان نیز وضعیت مناسبی به خود گرفته به طوری که در حالی که بودجه هزینه‌ای کشور ۲۲٫۶۷ درصد افزایش داشته نرخ رشد بودجه هزینه‌ای استان ۲۶٫۶۲ درصد است.
بهبودی اضافه کرد: اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه استان ۲٫۱۷ درصد رشد داشته؛ این در حالی است که اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‎ای با رویکرد واگذاری پروژه‎های نیمه تمام به بخش غیردولتی همراه بوده و بدین جهت در سطح کشور نیز این اعتبارات حدود ۲ درصد رشد نموده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در حالی که اعتبارات هزینه‎ای اختصاصی، تملک دارئی‎های سرمایه‌ای اختصاصی کشور به ترتیب ۲۸ و ۱۴ درصد رشد داشته است، این مولفه‌ها در استان با رشد ۵۸ و ۵۲ درصد مواجه بوده است.

بهبودی یادآور شد: اعتبارات ۳ درصد نفت و توزیع متوازن امکانات کشور نیز نسبت به سال گذشته ثابت می‎باشد.

وی افزود: پیش‌بینی درآمدهای استان در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۲۸۷۸۶۶۵۳ میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته از رشدی معادل ۱۵٫۲۰ درصد برخوردار است؛ در حالی که متوسط رشد درآمدهای استانی کشور در حدود ۱۸٫۶۵درصد است. با این توصیف انتظار می‌رود فشار مالیاتی کمتری به اقتصاد استان وارد شود.

بهبودی توضیح داد: بر طبق محاسبات به عمل آمده، رتبه استان در لایحه بودجه ۱۳۹۸ در اعتبارات هزینه‎ای ۸ و در اعتبارات تملک دارائی‎های سرمایه ای ۱۰ می‌باشد؛ در حالی که رتبه استان در سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۹ و ۱۱ بوده است. بدین ترتیب ضمن ارتقاء رتبه استان، سهم آن نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.