اقتصاد و وعده های غیر جذاب برای ملت !
اقتصاد و وعده های غیر جذاب برای ملت !

اقتصاد و وعده های غیر جذاب برای ملت ! مهدی حافظ زادهاوایل دولت دوم روحانی که دلار سودای قدرت نمایی داشت و به یکباره قیمتش چند برابر شد علی مطهری و خیلی های دیگر از مردم خواستند فقط ۶ ماه صبر کنند تا اقتصاد سامان یابد. از آن زمان چهار سال ناقابل گذشته و روز […]

اقتصاد و وعده های غیر جذاب برای ملت !

مهدی حافظ زاده
اوایل دولت دوم روحانی که دلار سودای قدرت نمایی داشت و به یکباره قیمتش چند برابر شد علی مطهری و خیلی های دیگر از مردم خواستند فقط ۶ ماه صبر کنند تا اقتصاد سامان یابد. از آن زمان چهار سال ناقابل گذشته و روز به روز دولت ” علی برکت الله ” سفره ملت را خالی تر کرده و بر عمق فساد و اختلاس که پدر هر اقتصادی را در می آورد افزوده شده است . این بار محسن رضایی ادعا کرده پول ملی ایران قوی‌ترین پول منطقه خواهد شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفته مردم مطمئن باشند با کنار زدن هواداران آمریکا و مدیریت محفلی و وارداتی در اقتصاد، پول ملی ما قوی‌ترین پول منطقه خواهد شد. این وعده و ادعا از سوی فردی که خود را کارشناس اقتصاد می داند در حالی مطرح شده که پول ایران جزو کم ارزش ترین پول ها شده و بازگشت قدرت به پول ملی نیازمند حل مسائلی اساسی است که امثال مطهری و رضایی از هیچ جایگاه و قدرت تصمیم گیری در آن برخوردار نیستند.
این روزها اقتصاد ایران را به جای تفکر و علم ، وعده و عوام فریبی چهره های سیاسی است که مدیریت می کند . رئیس بانک مرکزی بهمن ماه سال گذشته بود ۲۰ هزار تومن شدن دلار را آرزویی نشدنی دانسته بود ولی امروز خودش آن را مشاهده می کند . با این تفاسیر وعده های داده شده برای ساماندهی اقتصاد و معیشت دیگر برای ملت هم جذابیتی ندارد چراکه همه دارند می بینند سال به سال فقیرتر می شوند. حال مجلسی که اصولگرایان با عنوان مجلس انقلابی آرزویش داشتند تشکیل شده و سال آینده با وعده دولت انقلابی می خواهند ملت را امیدوار به بهتر شدن اقتصاد کنند. باید چند ماه صبر کرد و دید مردم در انتخابات ۱۴۰۰ چقدر به وعده اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری توجه می کنند و اینکه باز مثل گذشته آیا با شعار سیاسی رجال سیاسی قرار است برای درمان و شفای اقتصاد بیمار ایران نسخه ای پیچیده شود؟!