اقدام ارزشمند شهرداری تبریز در احیای موزه مشاغل
اقدام ارزشمند شهرداری تبریز در احیای موزه مشاغل

اقدام ارزشمند شهرداری تبریز در احیای موزه مشاغل موزه مشاغل تبریز و آثار استاد بهتونی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز بازگشایی شد. موزه مشاغل تبریز چندین سال به دلیل برخی مسائل تعطیل بوده و زمزمه‌هایی مبنی […]

اقدام ارزشمند شهرداری تبریز در احیای موزه مشاغل

موزه مشاغل تبریز و آثار استاد بهتونی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز بازگشایی شد.

موزه مشاغل تبریز چندین سال به دلیل برخی مسائل تعطیل بوده و زمزمه‌هایی مبنی بر خروج اشیای آن از استان مطرح شده بود که با اقدام به موقع شهرداری و شورای اسلامی شهر، این مجموعه ارزشمند دوباره بازگشایی و در معرض بازدید عمومی قرار گرفت. این موزه شامل تمام اشیاء بکار رفته در مشاغل سنتی تبریز است که در سه طبقه مجزا، بخشی از زیبایی‌های فرهنگی، ظرائف هنری و آداب و رسوم تبریز قدیم را در خود گنجانده است.

  در این موزه ۱۱ غرفه وجود دارد که به معرفی مشاغل درحال‌فراموشی در تبریز می‌پردازد که از آن جمله می‌توان به آهنگری، عطاری، عکاسی سنتی و نجاری اشاره کرد. در کنار موزه مشاغل، موزه آثار استاد بهتونی نیز به عنوان نخستین موزه شخصی ایران در محل جدید خود آغاز به کار کرد.

این موزه منحصر به فرد آثاری همچون اشکال مصنوعی میوه‌جات، خشکبار، حبوبات، تنقلات، شیرینی‌ها، غذاهای آذربایجانی، غذاهای ایرانی، غذاهای خارجی، موضوعات ضرب‌المثل‌ها، داستان‌ها، آداب و رسوم را به نمایش گذاشته است.