اقلام احتکاری کشف شده در آذربایجان‌شرقی با قیمت مصوب توزیع می‌شود
اقلام احتکاری کشف شده در آذربایجان‌شرقی با قیمت مصوب توزیع می‌شود

اقلام احتکاری کشف شده در آذربایجان‌شرقی با قیمت مصوب توزیع می‌شود به گزارش تایسیزنیوزبه نقل از ایرنا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تداوم اقدامات نظارتی به‌ویژه در حوزه اقلام اساسی، از توزیع اقلام احتکاری کشف شده با قیمت مصوب در استان خبر داد . حبیب امین زاده روز دوشنبه در […]

اقلام احتکاری کشف شده در آذربایجان‌شرقی با قیمت مصوب توزیع می‌شود

اقلام احتکاری کشف شده در آذربایجان‌شرقی با قیمت مصوب توزیع می‌شود

به گزارش تایسیزنیوزبه نقل از ایرنا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تداوم اقدامات نظارتی به‌ویژه در حوزه اقلام اساسی، از توزیع اقلام احتکاری کشف شده با قیمت مصوب در استان خبر داد .

حبیب امین زاده روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه کالاهای اساسی مکشوفه ای که به صورت عرضه خارج از شبکه توزیع می شوند ، احتکار محسوب می شود، گفت : عدم ثبت اطلاعات ورودی و خروجی ۱۴ قلم کالای مشمول در سامانه جامع انبارها، تخلف بوده و بنا به مصوبه وزارت صمت از اول آبان ماه تمامی ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه یاد شده الزامی می باشد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به روند همکاری با سازمان تعزیرات حکومتی در این زمینه افزود: پرونده های متشکله از طریق سامانه سیمبا به مرجع مربوطه ارسال و پس از بررسی های بیشتر و ارزیابی مستندات پرونده حکم لازم صادر می شود .

وی با بیان اینکه حکم صادره جهت طی مراحل اجرایی عرضه اقلام در شبکه توزیع بر مبنای قیمت مصوب دولتی به سازمان صمت ارجاع داده می شود، گفت : اقلام احتکاری کشف شده با قیمت مصوب در اختیار عموم شهروندان و مردم استان قرار میگیرد .

امین زاده با تاکید بر نظارت های سیستمی و میدانی در تمامی فرایندهای مرتبط با توزیع کالاهای اساسی، گفت: از طریق ساماندهی و اصلاح فرایندهای نظارتی به ویژه بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها ، نظارت های بیشتر با جدیت پیگیری می شود .

وی با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه، اظهارکرد: با فرهنگ سازی های مستمر باید در مسیر تامین معیشت مردم و پیشگیری و مبارزه با فعالیت محتکران و سودجویان حرکت کنیم و از سوء استفاده متخلفان از اختلاف های قیمتی در سطح بازار جلوگیری کنیم .

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی ادامه داد: سیستم های نظارتی از بدو فرایند تولید تا توزیع مویرگی اهتمام جدی داشته و در جهت صیانت از حقوق مصرف کنندگان تلاش می کنند .