امام جمعه تبریز: تولید محتوا برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس ضروری است
امام جمعه تبریز: تولید محتوا برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تولید محتوا در عرصه دیجیتال برای انتقال فرهنگ اصیل دفاع مقدس بسیار ضروری است. حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس (۱) ، بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را زبان هنر دانست […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تولید محتوا در عرصه دیجیتال برای انتقال فرهنگ اصیل دفاع مقدس بسیار ضروری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس (۱) ، بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را زبان هنر دانست و افزود: نقش هنرمندان در رشته ها و عرصه های مختلف هنری در این زمینه بسیار خطیر و سنگین است.

وی لازمه تحقق انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جدید و آینده را همت و عزم جدی همگانی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مقاومت یکی از اصول و ریشه های انقلاب اسلامی است، باید به روش های نوین و علمی آن را در سطح جامعه توسعه و گسترش داد.

حجت الاسلام آل هاشم یادآور شد: دوران هشت سال دفاع‌ مقدس اوج صحنه‌های زیبا و ماندگار بود که در تاریخ ایران اسلامی برای همیشه جاودان خواهد بود و نباید اجازه داد این برگ زرین به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تاریخ دفاع‌ مقدس باید به شیوه‌ های متفاوت و جدید به جامعه و برای جوانان و نوجوانان منقل شود، ادامه داد: بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت زبان هنر است و تحقق این امر مهم نیازمند عزم همگانی و همکاری و مساعدت دستگاه های متولی فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور و حضور جوانان و نوجوانان در مناطق عملیاتی، ادامه داد: کاروان راهیان نور نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارد که باید واقعیت‌ها، رشادت‌های رزمندگان و جان فشانی شهدا بدون کوچکترین تحریف به نسل های جدید منتقل شود.

وی نقش نیروهای مسلح، بسیج و سنگرسازان بی‌ سنگر را در دوران طلائی دفاع‌ مقدس بسیار مهم و تعیین کننده خواند و گفت: معرفی شهدا، تولید محتوای دیجیتال، انتشار و پخش وصیت‌نامه‌های شهدا گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است.

امام جمعه تبریز برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با موضوع دفاع‌ مقدس و مقاومت را فرصتی مغتنم برشمرد و و ابراز امیدواری کرد با تولید محتوای مناسب شاهد پیشرفت آذربایجان شرقی در این زمینه باشیم.

۱. اولین دوره جشنواره ملی فانوس در سال ۱۳۹۵ زیر نظر سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آغاز به کار کرد.