امام جمعه تبریز: دولت‌های اسلامی زمینه وحدت برای نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم کنند
امام جمعه تبریز: دولت‌های اسلامی زمینه وحدت برای نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم کنند

امام جمعه تبریز: دولت‌های اسلامی زمینه وحدت برای نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم کنند تبریز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و و شرایط بغرنج در سرزمین‌های اشتغالی، گفت: شرط نابودی رژیم صهیونیستی، ایجاد گرایش عمومی و اتحاد در بین مسلمانان است […]

امام جمعه تبریز: دولت‌های اسلامی زمینه وحدت برای نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم کنند

تبریز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و و شرایط بغرنج در سرزمین‌های اشتغالی، گفت: شرط نابودی رژیم صهیونیستی، ایجاد گرایش عمومی و اتحاد در بین مسلمانان است که دولت‌ها باید زمینه وحدت عمومی را مهیا کنند.

به گزارش تایسیز نیوز، آیت الله «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، افزود: دستگاه دیپلماسی و جریانات مردمی باید مطالبه توقف جنگ را با قدرت بیشتری پیگیری کنند و دولت‌های اسلامی باید با قطع روابط سیاسی و اعتراض بدون لکنت به جنایات رژیم صهیونیستی، این رژیم وحشی را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه هزینه کمک برخی حاکمان اسلامی به رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی باید در بین افکار عمومی بالا برود، گفت: صدای غزه نباید در رسانه قطع و جنایت رژیم صهیونیستی و آمریکا در این سرزمین برای جوامع بشری عادی شود.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: امسال در شرایطی به ماه مهمانی خدا وارد شده‌ایم که متاسفانه بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ ترین جنایات و نسل کشی‌ های تاریخ خود است و فاجعه انسانی که این روزها در سرزمین‌ های اشغالی شکل گرفته، جلوه‌ ای دیگر از لیبرال دموکراسی غربی است.

آیت الله آل هاشم، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن، ادامه داد: ایشان فرمودند، «دنیای اسلام مکلف است، تکلیف دینی دارد، هر کس هر جور می‌تواند به مردم مظلوم غزه کمک کند و کمک کردن به دشمن از سوی هر کسی باشد، حرام قطعی و جنایت واقعی است».

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند: «متاسفانه برخی دولت‌ها و کشورهای اسلامی این کار را انجام می‌دهند اما روزی پشیمان خواهند شد و سزای این خیانت را خواهند دید».

امام جمعه تبریز گفت: متاسفانه مردم مظلوم فلسطین و غزه با شرایط بغرنجی مواجه هستند و تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر از فلسطینی ها در غزه شهید شده اندو ویرانه‌ های زیادی در این منطقه برجای مانده است.

آیت الله آل هاشم، با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان ملل، جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ۸۵ درصد از جمعیت غزه را با بحران کمبود مواد غذایی و آب سالم مواجه کرده است، افزود: به گفته کمیسر سازمان ملل، شمار کودکانی که در چهار ماه اخیر در غزه کشته شده‌ اند بیشتر از تعداد کودکان کشته شده در جنگ‌های چهار سال اخیر جهان است و بیش از ۱۲ هزار کودک در غزه به شهادت رسیده اند.

بازار شب عید از دغدغه های جدی مردم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و افزایش نیاز مردم به مایحتاج عمومی، خوراک و پوشاک، گفت: بازار شب عید همواره یکی از دغدغه های جدی مردم است.

آیت الله آل هاشم، با تاکید بر اینکه دولت باید نقش حکمرانی اقتصادی خود را به بهترین شکل ایفا کند، ادامه داد: نظارت بر بازار را جدید بگیرد چراکه نظارت نقش پیشگیری دارد و دستگاه های نظارتی باید خیلی دقت کنند.

وی با قدردانی از دولت به خاطر توزیع اقلام معیشتی در قالب کالابرگ، ادامه داد: اصناف باید مراعات حال مردم را بکنند .

وی یادآور شد: باید روح تعاون و همیاری در جامعه جاری باشد به ویژه در ماه مبارک رمضان که همه به رحم و انصاف سفارش شده ایم.

حجت الاسلام «احمد خمینی» نقش ارزشمندی در سازماندهی و هماهنگی بین قوا داشت

امام جمعه تبریز با تبریک اعطای نشان فتح از سوی رهبر معظم انقلاب به امیر سرلشکر «موسوی» فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار سرلشکر «سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با اشاره به ۲۵ اسفند سالروز فوت حجت الاسلام «احمد خمینی» یادگار امام راحل، گفت: وی امین امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود و در سازماندهی و هماهنگی بین قوا، بین امام و دولت و امام با مسوولان نقش بسیار ارزشمندی داشت.

آیت الله آل هاشم، همچنین درگذشت «اکبر صابری» و «حاج مقصود پوررادی» از مداحان مخلص و پیرغلام دربار حضرت اباعبدالله الحسین را تسلیت گفت و افزود: داغ فوت این ۲ تن برای جامعه حسینی ما سنگین است و هر ۲ بزرگوار صاحب نفس بودند و این نشان اخلاص و ادب آن ها در دستگاه آل الله بود.

وی یادآور شد: حاج مقصود پوررادی مداح، رزمنده، جانباز و پدر ۲ شهید بود و در حوادت مختلف و آنجایی که باید موضع می گرفت، صریح، صادقانه و بدون لکنت در مقابل فتنه ها ایستادگی و انقلابی عمل می کرد.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به سالروز نهضت ملی شدن صنعت نفت در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹، گفت: این نهضت با حضور و فداکاری مردم و رهبری روحانیت ربانی مانند آیت الله کاشانی و جانفشانی های جریان های انقلابی مانند گروه فداییان اسلام، همبستگی مقطعی بخشی از نخبگان و خواص جامعه مانند دکتر مصدق و با اراده مردم ایران به پیروزی رسید و با حماسه ۳۰ تیر در سال ۱۳۳۱ استمرار یافت.

آیت الله آل هاشم همچنین با اشاره به سالروز ولادت «پروین اعتصامی» در ۲۵ اسفند سال ۱۲۸۵ ابیاتی از این شاعره مشهور تبریز قرائت کرد.

به گزارش تایسیز نیوز در پایان نماز جمعه ، نماز « حاج مقصود پوررادی » مداح تازه در گذشته تبریزی به امامت آیت الله آل هاشم قرائت و پیکرش بر دوش نمازگزاران تبریزی تشییع شد.