امام جمعه مهربان : ولایت پذیری سردار حاج قاسم سلیمانی رمز محبوبیت ایشان است
امام جمعه مهربان : ولایت پذیری سردار حاج قاسم سلیمانی رمز محبوبیت ایشان است

امام جمعه مهربان : ولایت پذیری سردار حاج قاسم سلیمانی رمز محبوبیت ایشان است امام جمعه مهربان افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی جدای از خصلت های ذاتی که داشت، بخاطر ولایت پذیری اش به این درجه والا نائل شد. به گزارش تایسیز نیوز،امام جمعه مهربان گفت : تمام همت و تلاش مسؤلین دلسوز نظام و […]

امام جمعه مهربان : ولایت پذیری سردار حاج قاسم سلیمانی رمز محبوبیت ایشان است

امام جمعه مهربان افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی جدای از خصلت های ذاتی که داشت، بخاطر ولایت پذیری اش به این درجه والا نائل شد.

به گزارش تایسیز نیوز،امام جمعه مهربان گفت : تمام همت و تلاش مسؤلین دلسوز نظام و ملت شریف ایران این باید باشد که تحریم های دشمن را خنثی کنند چرا که خنثی سازی تحریم، چاره کار و راه شکست دشمن است و تجربه سالهای گذشته نشان می دهد که مذاکره با دشمن خبیث باعث خنثی سازی تحریم نمی شود

پس از ماهها تعطیلی نمازجمعه در شهر مهربان بخاطر وضعیت و شرایط نامساعد بیماری کووید ۱۹ در منطقه و بدنبال مساعد شدن شرایط با همکاری و همراهی مردم و مسئولین و با رعایت دقیق پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا ، نماز عبادی سیاسی جمعه در شهر مهربان به امامت حجت الاسلام و المسلمین مشهود عینلو امام جمعه مهربان و با حضور اقشار مختلف با رعایت دقیق فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ، در مصلی نماز جمعه ، مسجد جامع مهربان اقامه گردید.
حجت الاسلام و المسلمین مشهود عینلو در خطبه های نماز جمعه این هفته مهربان ضمن سفارش خویش و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی ، با گرامیداشت سالروز ۹دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و روز جهانی مقاومت اظهار داشت: ۹دی روزی است که حماسه ای بزرگ رقم خورد و مردم به صورت خودجوش در برابر فتنه ای که دشمن با سوء استفاده از مسائل داخلی کشور برای براندازی حکومت طراحی کرده بود، ایستادند.
امام جمعه مهربان افزود: نهم دی مصداق بارز « وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» است . خداوند کریم همواره به پیشوایان و انبیای الهی توصیه کرده است که روزها و حوادث مهم و بزرگ که منجر به پیروزی جریان حق یا شکست جریان باطل شده است را به امت خودشان متذکر شوند واین روزها را فراموش نکنند.
خطیب جمعه مهربان ، بصیرت، دشمن شناسی و اقدام به هنگام مردم از شاخصه های مهم ۹دی عنوان کرد و افزود: مردم شریف ایران پس از این که مشاهده کردند وقاحت دشمن به جایی رسیده که مقدساتشان را نشانه گرفته و عاشورا را مورد استهزاء و تمسخر قرار داده است وبه بیرق و پرچم عزای امام حسین توهین کردند ومساجد را آتش زدن ، قرآن ها را سوزاندن قصد براندازی حکومت را دارد، بدون دعوت و به صورت خودجوش به صحنه آمدند و اوج تنفر خود را از فتنه وفتنه گران و میزان ارادت و عشق خود را نسبت به عاشورا، انقلاب و نظام اسلامی و رهبری نشان دادند.این یعنی بصیرت مردم این یعنی میثاق امت با ولایت.
حجت الاسلام و الملسمین عینلو تاکید کرد: مردم در۹دی سال ۸۸ با مصباح الهدای حسینی مسیر حق را تشخیص دادند
امام جمعه مهربان به علل بوجود آمدن فتنه سال ۸۸ اشاره نموده و اظهار داشت: دنیا پرستی، هواپرستی، خودشیفتگی به جای معیارگرایی و حق گرایی ، حب ریاست چندساله و غفلت و کوتاهی خواص از جمله علل بوجود آمدن فتنه سال ۸۸ می باشد و بی بصیرتی خواص وجه مشترک دو فتنه زمان حضرت زهرا(س) و فتنه ۸۸ است ، چرا که وجود خواص بی بصیرت موجب غصب حق ولایت علی(ع)شد و انحراف از خط ولایت جامعه را به سمت نابودی می کشاند.
خطیب جمعه مهربان با اشاره به این که در فتنه ۸۸ بهانه تقلب در انتخابات که عنوان ساخته شده انگلیسی و آمریکایی بود و همراهی خواص بی بصیرت با این فتنه موجب توسعه آن شدند تصریح کرد: اگر توصیه های بصیرت آفرین رهبری، رشد فکری و سیاسی مردم و پایمردی مردم در پای خیمه ولایت نبود همان جریانی که در زمان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) رخ داد ما نیز شاهد آن بودیم.
حجت الاسلام و المسلمین عینلو تاکید کرد: حماقت خواص بی بصیرت ودوری از ولایت موجب خسارت‌های زیادی به مردم و به جامعه می‌شود و دی ۸۸ تجلی وظیفه شناسی و تکلیف مداری مردم فهیم و آگاه و همیشه در صحنه بود.
امام جمعه مهربان افزود: در ۹ دی حضور به موقع و آگاهانه مردم و روشنگری‌های مقام معظم رهبری کار را تمام و نقشه های شوم و پلید دشمن را خنثی کرد
خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: نسل امروز و آینده باید به نقش بی بدیل رهبری در خلق حماسه نهم دی و در خنثی نمودن نقشه ها و توطئه های شوم و پلید استکبار جهانی ، و هدایت و تصمیمات حکیمانه این عبد صالح خدا ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه پی ببرند و فراموش نکنند.
حجت الاسلام و المسلمین عینلو نقش مردم با بصیرت ایران اسلامی را در مقاطع مختلف انقلاب بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز عنوان کرد و افزود: مردم در نهم دی برای حفظ جایگاه رهبری و تبعیت از ولایت فقیه به صحنه آمده و پایمردی مردم در پای خیمه ولایت سبب نقش بر آب شدن فتنه دشمنان شد.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: همانگونکه فتنه با حضور مردم خاموش شد؛ مشکلات با حضور مردم حل می شود و باید این موضوع مهم را مورد توجه قرار داد که تا زمانی که مردم در صحنه باشند آسیبی به نظام ، آسیبی به این انقلاب ، و آسیبی به ولایت فقیه نمی‌رسد
خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: مردم ایران ، مخصوصاٌ مسؤولین نظام بدانند دشمن هیچ‌گاه در هیچ زمان ومکانی دنبال خیر و صلاح ما نبوده است و نخواهد بود .
حجت الاسلام و المسلمین عینلو افزود: در ۹دی مردم نشان دادند به این انقلاب ، به این نظام وبه ولی فقیه وفادار هستند وتا پای جان ایستاده اند و با حضور مردم، میدان از فتنه‌گرها خالی می‌شود، فتنه‌های امروز را هم مردم خنثی می‌کنند، خنثی سازی فتنه تحریم و شکستن سد تورم و گرانی؛ نیاز به بصیرت ۹ دی دارد.
امام جمعه مهربان تاکید کرد: اجازه ندهیم برجام به سمتی رود که فتنه‌گران اجازه جولان داشته باشند، باید برای همیشه مسئله برجام حل شود و تحریم‌ها شکسته شوند، راه‌های برون رفت از تحریم را مورد توجه قرار دهیم و اجازه ندهیم که تحریم امید دشمن شود و به فشارها ادامه دهد.
خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت ۱۳ دی ماه اولین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، فرمانده بی نظیر شجاع و فدار کار که عمر بارکت خود را در دفاع از عزت و اقتدار و امنیت ملت بزرگ ایران ، مظلومین جهان به ویژه کشورهای اسلامی و محور مقاومت صرف نمود اظهار داشت : سردار رشید اسلام حاج قاسم سلمیانی ، نهایت در راه اعتلای اسلام ، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جان عزیز خود را به پیشگاه حضرت احدیت به تأسی ازسرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) فدا کردو باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که سردار حاج قاسم سلیمانی جدای از خصلت های ذاتی که داشت، بخاطر ولایت پذیری اش به این درجه والا نائل شد.
امام جمعه مهربان همچنین چهلمین روز شهادت دانشمند برجسته و ممتاز هستی ای و دفاعی کشور دکتر محسن فخری زاده را گرامیداشت.
حجت الاسلام و المسلمین عینلو با اشاره به این که خنثی سازی تحریم با مذاکره میسر نیست اظهار داشت : تمام همت و تلاش مسؤلین دلسوز نظام و ملت شریف ایران این باید باشد که تحریم های دشمن را خنثی کنند چرا که خنثی سازی تحریم، چاره کار و راه شکست دشمن است و تجربه سالهای گذشته نشان می دهد که مذاکره با دشمن خبیث باعث خنثی سازی تحریم نمی شود
خطیب جمعه مهربان با اشاره به اینکه راهكار مقابله با تحریم صرفاً مذاكره و گفت و گو با دشمنان نیست تاکید کرد باید با رویكرد نگاه به داخل و تكیه بر توان داخلى در تمام عرصه ها همت و جهاد نمود.
امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با اشاره به اینکه انتخابات پیش رو و نیاز به بصیرت مردم دارد اظهار داشت: باید با بصیرت ۹ دی مردم، دولت جوان، انقلابی ، حزب اللهی، بسیجی،دلسوز جامعه، ولایی، عاقل ، منطقی، شجاع و نترس شکل گیرد و دولتی سرکار بیاید که حفظ ارزشهای انقلاب ، حفظ دستاوردهای دانشمندان هسته ای برایش مهم باشد و تاکید مجدد آن است که در انتخابات نیاز به بصیرت ۹ دی مردم است.
حجت الاسلام و المسلمین عینلو تاکید کرد: بصیرت فقط مخصوص ۹ دی ۸۸ نبود، بصیرت یک حرکت مستمر و ضرورت همیشگی برای جامعه ما است، بصیرتی که حاج قاسم سلیمانی به مردم بخشید، مکتب شهید سلیمانی مکتب بصیرت، عبودیت و توکل برخدا، تواضع، مردمی بودن، استقامت، دشمن شناسی، وحدت و هم‌گرایی است.
خطیب جمعه مهربان در پایان خطبه دوم نماز ، با اشاره به برخی مسائل و مشکلات منطقه و مردم ، بر پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی و حل آنها تاکید کرد.
قاسم وفادار مهربانی