انتقال ۳۴ میلیارد مترمکعب گاز از منطقه هشت گاز کشور
انتقال ۳۴ میلیارد مترمکعب گاز از منطقه هشت گاز کشور

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز از انتقال نزدیک به ۳۴ میلیارد مترمکعب گاز از لوله ها و تاسیسات این منطقه در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان گاز انتقال یافته در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در حدود هفت درصد افزایش یافته است. فیروز خدائی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار […]

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز از انتقال نزدیک به ۳۴ میلیارد مترمکعب گاز از لوله ها و تاسیسات این منطقه در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان گاز انتقال یافته در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در حدود هفت درصد افزایش یافته است.

فیروز خدائی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقدار گاز انتقالی از این منطقه برای مصارف خانگی، نیروگاه ها، صنایع و صادرات در سال گذشته، ۳۳ میلیارد و ۸۴۷ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۹ متر مکعب بوده که از این میزان حدود ۲۳ میلیارد متر مکعب گاز به شرکت های گاز استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و کردستان تحویل شده است.

وی افزود: این میزان گاز انتقالی از منطقه هشت عملیات انتقال گاز در مجموع هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۱۴۰۰) بیشتر شده است.

سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از طریق تاسیسات و خطوط لوله این منطقه منتقل شده بود که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ بیشتر شده بود.
خدایی با قدردانی از تلاش های کارکنان این منطقه در پایدار سازی جریان گاز، گفت: خوشبختانه با تدابیر لازم، برنامه ریزی منطقی و مدیریت درست، توانستیم زمستان سال گذشته را بدون قطعی گازپشت سر گذاشته و به تعهدات خود به درستی عمل کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری شده بتوانیم در مسیر تحقق رسالت و ماموریت سازمانی که همان انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره ور گاز طبیعی است موفق عمل کنیم.

مهمترین وظیفه شرکت انتقال گاز ایران خرید و حق العمل کاری گاز طبیعی، اتان، گاز مایع و مایعات گازی از منابع تولید داخلی و خارجی و فروش به مبادی تعیین شده داخلی و پایانه های صادراتی و انجام سوآپ فرآورده های یاد شده است.
این مهم توسط ۱۰ منطقه عملیاتی شامل منطقه ۱ (خوزستان)، منطقه ۲ (اصفهان)، منطقه ۳ (تهران)، منطقه ۴ (خراسان)، منطقه ۵ (فارس)، منطقه ۶ (هرمزگان)، منطقه ۷ (همدان)، منطقه ۸ (آذربایجان شرقی)، منطقه ۹ (مازندران) و منطقه ۱۰ (بوشهر) انجام می شود.

رسالت منطقه هشت گاز کشور که در تبریز مستقر است، دریافت گاز طبیعی از مناطق ۳، ۷ و ۹ و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن و پایدار به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) و همچنین بهره برداری و نگهداری خطوط لوله است.