انجام ۷ هزار پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز
انجام ۷ هزار پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از فارس، مصطفی صفایی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۸۲۸ هزار و ۴۶۷ مسافر از طریق خطوط هوایی در آذربایجان‌شرقی جابه‌جا شده‌اند. وی افزود: از این تعداد مسافر ۶۷۹هزار و ۴۴۶ نفر برای سفر به مقاصد داخلی و ۱۴۹ هزار و ۲۱ نفر برای مسافرت به کشورهای خارجی […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از فارس، مصطفی صفایی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۸۲۸ هزار و ۴۶۷ مسافر از طریق خطوط هوایی در آذربایجان‌شرقی جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد مسافر ۶۷۹هزار و ۴۴۶ نفر برای سفر به مقاصد داخلی و ۱۴۹ هزار و ۲۱ نفر برای مسافرت به کشورهای خارجی از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده کرده‌اند.

وی تعداد پروازهای صورت گرفته از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در نیمه اول امسال را نزدیک به ۷ هزار پرواز اعلام کرد و گفت: از تعداد ۶ هزار و ۹۱۷ پرواز صورت گرفته از فرودگاه تبریز ۵ هزار و ۷۷۱ پرواز به مقصد فرودگاه‌های داخلی و یک هزار و ۱۴۶ پرواز به مقصد کشورهای خارجی صورت گرفته است.

صفایی درباره بار همراه مسافر نیز عنوان داشت: از فروردین تا پایان شهریور امسال بیش از ۶٫۵ میلیون کیلوگرم بار همراه مسافران جابه‌جا شده که از این حجم بار همراه مسافر ۴ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۶۴۶ کیلوگرم مربوط به مسافران داخلی و ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۱۲ کیلوگرم بار همراه مسافران خارجی را شامل می‌شد.

در ۶ ماهه نخست امسال روزانه ۵۰ پرواز با ۴۴ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در مسیرهای خارجی به هامبورگ، استانبول، نجف، بغداد و مدینه و پروازهای داخلی به مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز،  بندرعباس، عسلویه، کیش، رشت و کرمان  صورت گرفته است.

با نگاهی گذرا به بار جابه‌جا شده توسط مسافران داخلی و خارجی به‌نظر می‌رسد مسافران خارجی با جابه‌جایی ۲ سوم کل بار با خود، بیشتر از مسافران داخلی بار همراه مسافر را جابه‌جا کرده‌اند.