اهتمام ویژه‌ای به مسئله مسکن داریم
اهتمام ویژه‌ای به مسئله مسکن داریم

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اهتمام ویژه‌ای به مسئله مسکن داریم استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتتاح و تحویل ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان، گفت: اهتمام ویژه‌ای به مسئله مسکن در استان داریم. به گزارش تایسیز نیوز، عابدین خرّم در جلسه شورای مسکن آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که در […]

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

اهتمام ویژه‌ای به مسئله مسکن داریم

اهتمام ویژه‌ای به مسئله مسکن داریم

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتتاح و تحویل ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان، گفت: اهتمام ویژه‌ای به مسئله مسکن در استان داریم.

به گزارش تایسیز نیوز، عابدین خرّم در جلسه شورای مسکن آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که در حوزه مسکن یک کار فرابخشی انجام می‌دهیم، اظهار کرد: مرحله اول در ساخت مسکن، تامین اراضی است که با کار جهادی مسئولان ذیربط، بیش از ۹۰ درصد اراضی مورد نیاز در استان یعنی بالغ بر ۹۰۰۰ هکتار جهت ساخت مسکن تامین شده است.

وی افزود: مرحله دوم در ساخت مسکن نیز شامل طراحی، نقشه کشی و ساخت آن شده و مرحله سوم نیز تامین زیرساخت‌های مسکن است که مسئولان ادارات آب و فاضلاب، برق و گاز نباید منتظر منابع مالی باشند و حداقل کارهای اولیه از جمله طراحی پروژه‌ها را انجام دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی به توجه ویژه‌ی وزارت نیرو به استان‌هایی که در ساخت مسکن پیشتاز هستند، تاکید کرد و گفت: حدود ۷۴ هزار واحد مسکونی در دست ساخت در استان داریم که اگر زیر ساخت‌های مورد نیاز تامین شوند، بیش از ۲۴ هزار واحد آماده بهره‌برداری خواهند شد و در همین راستا وزارت نیرو باید منابع لازم برای استان‌هایی که مسکن آماده افتتاح دارند، اختصاص دهد تا مردم هر چه زودتر در این واحدهای مسکونی مستقر شوند.

خرّم ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه کشور که بیشترین سهم واریز شده منابع برای استان را داشته است، به افزایش همکاری شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو در راستای مولد سازی اراضی این وزارت تاکید کرد و گفت: برای ایجاد راه میان‌بر برای رفع مشکلات در این زمینه باید اختیارات ویژه‌ای برای مولد سازی به استانداران داده شود.

وی به بافت فرسوده شهری نیز اشاره کرد و گفت: بالاترین درصد بافت فرسوده کشور در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که با نوسازی این مسکن‌ها می‌توانیم تا ۵۰ درصد مشکل ساخت مسکن جدید را برطرف سازیم.