اولین دستورات بایدن؛ بازگشت به سازمان بهداشت جهانی و توافق پاریس
اولین دستورات بایدن؛ بازگشت به سازمان بهداشت جهانی و توافق پاریس

❇️ اولین دستورات بایدن؛بازگشت به سازمان بهداشت جهانی و توافق پاریس ▫️جو بایدن در اولین اقدامش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۷ دستور اجرایی را که دونالد ترامپ امضا کرده بود، ملغی کرد. ▫️بایدن، با صدور دستورات اجرایی جدید، بازگشت آمریکا به سازمان بهداشت جهانی و توافق آب و هوایی پاریس را اعلام و بر توقف […]

❇️ اولین دستورات بایدن؛
بازگشت به سازمان بهداشت جهانی و توافق پاریس

▫️جو بایدن در اولین اقدامش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۷ دستور اجرایی را که دونالد ترامپ امضا کرده بود، ملغی کرد.

▫️بایدن، با صدور دستورات اجرایی جدید، بازگشت آمریکا به سازمان بهداشت جهانی و توافق آب و هوایی پاریس را اعلام و بر توقف ادامه ساخت دیوار مرزی مکزیک و لغو ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران به آمریکا تاکید کرد.

▫️بایدن با «چالش ۱۰۰ روز ماسک زدن» از آمریکایی‌ها خواست که برای مدت ۱۰۰ روز ماسک بزنند.

▫️همچنین، زدن ماسک در مراکز دولتی اجباری اعلام شده و کارمندان ملزم به زدن ماسک هستند.

▫️با ادای سوگند سه سناتور جدید دموکرات در روز چهارشنبه کنترل هر دو مجلس نمایندگان و سنا در کنگره آمریکا، به همراه کاخ سفید، پس از حدود یک دهه بار دیگر در اختیار حزب دموکرات قرار گرفت.

▫️وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، در توئیتی نوشت که ترامپ و پمپئو با بدنامی به زباله‌دان تاریخ سقوط کردند.

▫️نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، گفت: با توجه به عملگرا بودن دولت جدید آمریکا احتمال پیشرفت و بازگشت به توافق هسته ای ایران (برجام) وجود دارد.