ایران، موفق‌ترین کشور ۱۰ سال اخیر در اسکار بین‌المللی
ایران، موفق‌ترین کشور ۱۰ سال اخیر در اسکار بین‌المللی

ایران، موفق‌ترین کشور ۱۰ سال اخیر در اسکار بین‌المللی 🔹سینمای ایران با کسب دو جایزه اسکار، موفق‌ترین کشور در عرصه اسکار بین‌المللی در یک دهه اخیر این جوایز سینمایی محسوب می‌شود. 🔹اولین حضور سینمای ایران در جوایز اسکار به ۴۴ سال قبل بازمی‌گردد و تا به امروز فیلم‌های ایرانی چهار بار به جمع نامزدهای نهایی […]

ایران، موفق‌ترین کشور ۱۰ سال اخیر در اسکار بین‌المللی

🔹سینمای ایران با کسب دو جایزه اسکار، موفق‌ترین کشور در عرصه اسکار بین‌المللی در یک دهه اخیر این جوایز سینمایی محسوب می‌شود.

🔹اولین حضور سینمای ایران در جوایز اسکار به ۴۴ سال قبل بازمی‌گردد و تا به امروز فیلم‌های ایرانی چهار بار به جمع نامزدهای نهایی این رویداد سینمایی راه یافته‌اند.

🔹پس از نامزدی تاریخی فیلم «بچه‌های آسمان» در سال ۱۹۹۸ در شاخه فیلم خارجی‌زبان، اصغر فرهادی دو بار با فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» (۲۰۱۱) و «فروشنده» (۲۰۱۶) به جمع نامزدهای نهایی اسکار بین‌المللی راه یافت و دو بار سینمای ایران را صاحب این جایزه معتبر کرد.

🔹اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۲ علاوه بر شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در شاخه بهترین فیملنامه اصلی نیز برای فیلم «جدایی» نامزد کسب جایزه بود.

🔹سینمای ایران امسال برای بیست و هشتمین بار در این رقابت حضور دارد و فیلم «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی پس از درخشش در جشنواره ونیز این فرصت را دارد تا پنجمین نامزدهای اسکار را برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد.