ایران به اصول حقوق بشری و تعهدات بین المللی پایبند است
ایران به اصول حقوق بشری و تعهدات بین المللی پایبند است

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در چهارمین کنگره آسیا اقیانوسیه طب نظامی پاسفیک در محل سالن همایش های صدا و سیما افزود: جمهوری اسلامی ایران جدای از تولیدات صنعتی و تجهیزاتی به تعهدات، توافق نامه ها و کنوانسیون های بین المللی همانند معاهدات شیمیایی، میکروبی و هسته […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در چهارمین کنگره آسیا اقیانوسیه طب نظامی پاسفیک در محل سالن همایش های صدا و سیما افزود: جمهوری اسلامی ایران جدای از تولیدات صنعتی و تجهیزاتی به تعهدات، توافق نامه ها و کنوانسیون های بین المللی همانند معاهدات شیمیایی، میکروبی و هسته ای و نیز مقررات سازمان های بهداشت جهانی پایبند است و به عنوان عضو فعال در عرصه بین المللی حضور و همکاری دارد.

وی اضافه کرد: وزارت دفاع ایران عضو کمیته ملی حقوق بشردوستانه است و از این طریق با صلیب سرخ جهانی در زمینه عملیات بشردوستانه از جمله در اختیار قرار دادن تجربیات مین زدایی همکاری می کند.

وزیر دفاع گفت: جهان در این سال ها شاهد حسن نیت ایران در خصوص بحران های ساختگی هسته ای بوده است و تاکنون به رغم عهدشکنی های آمریکا پایمردی و خویشتنداری کرده و صبر پیشه داشته است.

امیرحاتمی اظهار داشت: آمریکاییان، ما را به دلیل استقلال سرزمین مان و به جرم آزادی تحریم کرده اند؛ تحریم هایی که برخلاف اصول اساسی حقوق بشری و غیرانسانی است؛ به طوری که حتی در فرایند تهیه داروها و نیازهای اولیه انسانی ملت ها، با توسل به تروریسم اقتصادی مانع تراشی می کنند.

وزیر دفاع تصریح کرد: اگر امروز ملت ها و کشورهای جهان در برابر چنین قانون گریزی و قانون شکنی هایی ایستادگی نکنند، شاهد ظهور دوباره هیتلرهای جدیدی در جهان خواهیم بود و دوباره فاجعه های بزرگ انسانی رخ خواهد داد.

امیرحاتمی افزود: اگر از هم اکنون در مقابل این یاغی گری ها تلاش و ایستادگی نکنیم، افسوس خواهیم خورد. امروز تمام توانمندی های طب رزم را در معرض نمایش و عرضه گذاشته ایم به دلیل اینکه نمی خواهیم سایر ملت های جهان همانند ملت ما طعم درد از دست دادن پا، دست و اعضای خانواده و عزیزانشان را بچشند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های دوران دفاع مقدس و حملات شیمیایی صدام بیش از ۵۷۰ بار ایران را بمباران شیمیایی کرد اما سازمان های بین المللی برای محکومیت اینگونه اقدامات حتی جلسه ای تشکیل ندادند.

وزیر دفاع گفت: باید با نسل کشی و کودک کشی در اقصی نقاط جهان به شدت برخورد شود و سریع تر به فریاد قربانیان جنایات جنگی به ویژه در یمن شتافت.

وی اظهار داشت: با تلاش های فراوان امروز بسیاری از تجهیزات و وسایل پزشکی، آشکارسازها، دستگاه های هشداردهنده و تجهیزات محافظتی و دارویی را خود تولید می کنیم و در این زمینه نیز به خودکفایی رسیده ایم و اعلام آمادگی می کنیم که اینگونه امکانات و تجهیزات را می توانیم در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.
وزیر دفاع تصریح کرد: باید همه با هم عهد ببنیدیم و برای خلع سلاح کشتار جمعی و رعایت قوانین بشردوستانه با تمام قدرت و توان خستگی ناپذیر تلاش کنیم.

وی افزود: در این روزها همه ما شاهد قانون شکنی و قانون گریزی برخی دولت ها هستیم و همه جهانیان دیدند آنها چگونه بدون اهمیت دادن به امنیت جهان خودخواهانه فقط به بهانه منافع ملی قراردادها و هنجارهای جهانی را زیر پاگذاشتند.

وزیر دفاع ادامه داد: همه بشریت باید دست به دست هم بدهند تا بخشی از دردهای آنها را تسکین دهیم و با کشورهایی که قصد دارند با قانون شکنی بر طبل جنگ بکوبند و از سلاح های غیرمتعارف و ممنوعه استفاده کنند، باید مقابله جدی کرد و اجازه ندهیم برخی کشورها با یاغی گری دنیا را به سمت نزاع سوق دهند تا جنگ های دیگری شکل گیرد.