بابک نهرین با “کمدی بازار” به صحنه باز می گردد
بابک نهرین با “کمدی بازار” به صحنه باز می گردد

بابک نهرین با “کمدی بازار” به صحنه باز می گردد نصر: بابک نهرین پس از چهار سال وقفه، با اجرای سبک جدید نمایش های طنز به عنوان “کمدی بازار” به صحنه می آید. به گزارش تایسیز نیوز، این بازیگر طنز تبریزی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه همواره تلاش کرده ایم طنزهای خود را […]

بابک نهرین با “کمدی بازار” به صحنه باز می گردد

نصر: بابک نهرین پس از چهار سال وقفه، با اجرای سبک جدید نمایش های طنز به عنوان “کمدی بازار” به صحنه می آید.

به گزارش تایسیز نیوز، این بازیگر طنز تبریزی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه همواره تلاش کرده ایم طنزهای خود را با متد روز برای علاقمندان ارائه کنیم اعلام کرد: برای اولین بار با برنامه تلنت شوی “کمدی بازار” در سالن استاد صیامی مجتمع فرهنگی ۲۲ بهمن در خدمت شهروندان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه محورهای این برنامه در موضوعاتی مانند فرهنگ شهروندی، معضلات اجتماعی و چالش های روزمره خواهد بود گفت: برای ساخت این برنامه با ارگان های اجتماعی مشورت کرده ایم تا مطالب ارائه شده جامع و قابل استفاده باشد.
بابک نهرین با اشاره به تغییر ذائقه و سلیقه مردم در برنامه های طنز و کمدی افزود: در این دوره از نمایش های صحنه ای از حالت نمایش های چند ساعته به سمت اجرای نمایش های متفاوت در آیتم های کوتاه رفته و حوصله مردم را در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه این سری از اجراهای طنز گروه هنری بابک یکسال به طول خواهد انجامید اظهار داشت: در این دوره محیطی فراهم کرده ایم که تمام خانواده ها حضور یایند لذا “کمدی بازار” مشکل محتوایی نداشته و برای تمام سنین و خانواده ها قابل استفاده خواهد بود.
حضور بازیگران طنز ترک زبان از سراسر کشور
بابک نهرین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از ویژگی های “کمدی بازار” حضور بازیگران طنز ترک زبان سراسر کشور به صورت مهمان در برنامه خواهد بود.
وی ادامه داد: از بازیگران طنز استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان تا بازیگران ترک زبان ساکن تهران در سلسله برنامه های طنز کمدی بازار حضور می یابند.

اجرای طنز در تبریز خیلی سخت است
بابک نهرین در ادامه این نشست خبری با اشاره به محدودیت های مختلف در اجرای برنامه های طنز در تبریز گفت: در تمام کشور خط قرمزهای ترسیم شده وجود داشته و باید مراعات شود اما خط قرمزهای تبریز تعریف شده نیست و هرکس برای خود خط قرمزی دارد!
وی اظهار داشت: نمایش های طنز محلی است تا مردم علاوه بر شاد شدن و سرگرم شدن هیجانات خود را تخلیه کنند؛ ضمن اینکه تلاش می شود در موضوعات مختلف نیز فرهنگ سازی شود.

حذف فرم و حرکت در نمایش های تبریز
بابک نهرین با بیان اینکه “برای نمایش های طنز و کمدی حساسیت ایجاد کرده اند” تصریح کرد: عده ای همواره در تلاش بوده اند علیه دیگران زیرآب زنی و حاشیه سازی کنند به همین خاطر نیز امروزه فرم و حرکت از نمایش های تبریز حذف شده و مجوز داده نمی شود.
بابک نهرین با بیان اینکه بی کار کردن و از نان انداختن مردم هنر نیست افزود: به خاطر زیرآب زنی یک عده علیه هنرمندان، امروزه فعالان حوزه فرم و حرکت بی کار شده اند.

بزرگان هنرهای نمایشی تکرار ناپذیرند
بابک نهرین، هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش را سرمایه های اجتماعی خواند و گفت: بزرگان هنرهای نمایشی تکرار ناپذیرند و نباید با حاشیه سازی برای این قشر مانع تراشی کرد.
وی خاطرنشان کرد: اساتیدی مانند هاشم چاووشی، ناصر هاشمی، یعقوب صدیق جمالی، علیرضا رنجی پور و علی پوریان و … نام های تکرار ناپذیر هستند و تربیت چنین نسلی سال ها زمان خواهد برد.
نهرین ادامه داد: امروز مردم برای فرار از فشارها و چالش های روزمره به تخلیه هیجانات و شور و شادی نیاز دارند و برنامه های هنری بهترین و سالم ترین امکان برای نشاط اجتماعی است.

کرونا و آفت طنزهای اینستاگرامی
این بازیگر طنز و کمدی باسابقه تبریزی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ایام کرونا به فضای نمایش های طنز آسیب های زیادی وارد آورد و افرادی را یک شبه معروف کرد که حتی تجربه یک اجرای صحنه ای ندارند.
وی با بیان اینکه یکی از انتقادات مطرح شده به اجراهای قبلی گروه هنری بابک، اجرای برخی شوخی های صحنه ای بود ادامه داد: امروز در نمایش های اینستاگرامی به راحتی فحش و ناسزا و شوخی های دور از شان اجتماعی را به بهانه طنز ارائه می کنند.

اقتصاد تئاتر؛ حلقه گمشده هنرهای نمایشی در تبریز
بابک نهرین با تاکید بر لزوم همکاری بنگاه های اقتصادی به عنوان اسپانسر در اجراهای نمایشی گفت: هزینه های “کمدی بازار” ماهانه بالای یک میلیارد است و با بلیط فروشی نمی شد از پس هزینه های دکور، عوامل اجرایی و هزینه های جانبی برآمد.
وی با بیان اینکه این برنامه تا یکسال آینده برای ۵۰ نفر با حقوق مکفی اشتغالزایی کرده است یادآور شد: امروز، اقتصاد تئاتر و درآمدزایی حلقه گمشده هنرهای نمایشی در تبریز به شمار می آید.
گفتنی است کمدی بازار، سبک جدید نمایش های طنز گروه هنری بابک به نویسندگی محسن خدابنده از امروز پنجشنبه ۲۱ دیماه در سالن استاد خانعلی صیامی مجتمع فرهنگی ۲۲ بهمن به صحنه می رود.
این برنامه صحنه ای قرار است هر هفته از طریق پلتفورم مجازی “منه باخ” نیز منتشر شود.