بارش‌های رگباری آذربایجان‌ شرقی را فرا می‌گیرد
بارش‌های رگباری آذربایجان‌ شرقی را فرا می‌گیرد

هواشناسی استان اعلام کرد بارش‌های رگباری آذربایجان‌ شرقی را فرا می‌گیرد رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با عبور امواج تراز میانی جو، رگبار باران اغلب نواحی استان را فرا می‌گیرد. به کزارش تایسیز نیوز، محمد امیدفر افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، تصاویر ماهواره و آخرین اطلاعات هواشناختی، سامانه بارشی […]

هواشناسی استان اعلام کرد

بارش‌های رگباری آذربایجان‌ شرقی را فرا می‌گیرد

بارش‌های رگباری آذربایجان‌ شرقی را فرا می‌گیرد

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با عبور امواج تراز میانی جو، رگبار باران اغلب نواحی استان را فرا می‌گیرد.

به کزارش تایسیز نیوز، محمد امیدفر افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، تصاویر ماهواره و آخرین اطلاعات هواشناختی، سامانه بارشی از اواخر چهارشنبه به ویژه روز پنجشنبه در استان فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: طی امروز نیز بارش های پراکنده در شمال منطقه ارسباران پیش بینی می شود و با تقویت موج بارشی، آسمان استان در روزهای آینده نیمه ابری تا ابری می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت سامانه بارشی همچنین موجب وزش باد گاهی نسبتا شدید و غرش آذرخش در اغلب نواحی استان می شود.

امیدفر، ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد نسبتا شدید، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

وی همچنین خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.

بارش‌های رگباری آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

امیدفر، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای ۹ درجه و جلفا با دمای ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۱۷ درجه سانتی گراد رسید.