بارش‌های رگباری در راه آذربایجان‌ شرقی
بارش‌های رگباری در راه آذربایجان‌ شرقی

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بارش‌های رگباری در راه آذربایجان‌ شرقی رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با گذر امواج دامنه تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی طی امروز و فردا، رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ استان را فرا می‌گیرد. به گزارش تایسیز نیوز، محمد امیدفر […]

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان

بارش‌های رگباری در راه آذربایجان‌ شرقی

بارش‌های رگباری در راه آذربایجان‌ شرقی

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با گذر امواج دامنه تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی طی امروز و فردا، رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش تایسیز نیوز، محمد امیدفر افزود: بررسی نقشه های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که از بعد از ظهر امروز تا یکشنبه به ویژه در ساعات عصر و شب جو استان با افزایش ابر، وزش باد گاهی نسبتا شدید و بارش باران همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این وضعیت به ویژه نواحی شمالی استان را دربر می گیرد، اظهار کرد: با فعالیت این سامانه دمای هوای استان طی این مدت به صورت نسبی کاهش می یابد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، بالا آمدن آب رودخانه ها، اصابت آذرخش و بارش تگرگ در نواحی مستعد وجود دارد.

امیدفر، با اشاره به اینکه در نواحی جنوبی استان نیز احتمال خیزش یا نفوذ گرد و خاک دور از انتظار نیست، ادامه داد: احتمال رخداد تندبادهای لحظه ای، سقوط و یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه های سبک و کاهش دید و کیفیت هوا در این نواحی وجود دارد.

وی خواستار عدم اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل ها، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در ترددهای جاده ای، محکم کردن سازه های سبک و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده شد.