بارش های رگباری برای آذربایجان شرقی در راه است
بارش های رگباری برای آذربایجان شرقی در راه است

به گزارش تایسیز اذربایجان محمد اشجعی افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی به طور متناوب تا پایان هفته جاری با عبور امواج تراز میانی و شرایط فصلی و محلی در ساعت های بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و وزش تندباد لحظه ای در جو استان حاکم می شود. وی اظهار داشت: در […]

به گزارش تایسیز اذربایجان محمد اشجعی افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی به طور متناوب تا پایان هفته جاری با عبور امواج تراز میانی و شرایط فصلی و محلی در ساعت های بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و وزش تندباد لحظه ای در جو استان حاکم می شود.

وی اظهار داشت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته شدت ناپایداری و وزش باد بیشتر می شود و دمای هوا نیز به طور نسبی کاهش می یابد.

اشجعی ادامه داد: هم اکنون تبریز با ۱۴ و چاراویماق با ۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان هستند.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های

سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.