بازتاب اقدام شجاعانه‌ ایران در عملیات «وعده صادق» ریشه کنی جنایات رژیم صهیونیستی است
بازتاب اقدام شجاعانه‌ ایران در عملیات «وعده صادق» ریشه کنی جنایات رژیم صهیونیستی است

نماینده تبریز در مجلس: بازتاب اقدام شجاعانه‌ ایران در عملیات «وعده صادق» ریشه کنی جنایات رژیم صهیونیستی است تایسیزنیوز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پاسخ مشروع ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق حاکی از قدرت دفاعی و موشکی کشورمان است، گفت: بازتاب […]

نماینده تبریز در مجلس:

بازتاب اقدام شجاعانه‌ ایران در عملیات «وعده صادق» ریشه کنی جنایات رژیم صهیونیستی است

تایسیزنیوز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پاسخ مشروع ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق حاکی از قدرت دفاعی و موشکی کشورمان است، گفت: بازتاب چنین اقدام شجاعانه‌ نیز ریشه کن کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران، با اشاره به عملیات «وعده صادق»، اظهار کرد: پاسخ مستقیم ایران به جنایت رژیم صهیونیستی با پرتاب موشک‌ها و پهپادهای سپاه پاسداران، حاکی از توانایی جمهوری اسلامی در پاسخگویی به تعرض و تعدی رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق بود که در این تعرض، تعدادی از فرماندهان ما از جمله سرداران شهید زاهدی و رحیمی به همراه یارانشان در سوریه به شهادت رسیدند.
وی افزود: این اقدام نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق افتخارآفرینان سپاه پاسداران، یک دفاع مشروع بر اساس بند۵۱ منشور سازمان ملل برای تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود، از سوی دیگر نیز چند ماه است رژیم صهیونیستی، مردم مظلوم غزه را مورد وحشیانه ترین تجاوزات قرار داده و بیش از ۳۶ هزار زن، مرد و کودک مظلومانه را به شهادت رسانده و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز هنوز زیر آوارها مانده‌اند.
وی با بیان این‌که یک مظلومیت آشکار از سوی فلسطین و غزه و ظلم و جنایات جنگی آشکار از سوی رژیم صهیونیستی رخ داده است، اظهار کرد: جهان بشریت در مقابل این جنایات جنگی سکوت کرده و اگرچه وجدان‌های بیدار مردم در کشورهای اروپایی و غربی همیشه آن‌ها را محکوم می‌کند اما آمریکا و پیروانان آن‌ها در کشورهای غربی در مقابل این جنایات جنگی دم فرو بسته‌ و حتی از آن‌ها حمایت می‌کنند.
میرتاج الدینی گفت: تاریخ بشریت درباره این جنایات و کشورهای حامی آن‌ها قضاوت بدی خواهد داشت اما از آن بدتر نیز کشورهای اسلامی و عربی است که درمقابل این جنایات سکوت کرده و کاری انجام نمی‌دهند.
وی افزود: قدرت‌های مرتجع عربی در حاشیه خلیج فارس چگونه با آن همه امکانات و سرمایه‌ها به شهادت رسیدن هزاران زن، مرد و کودک بیگناه را زیر آوار بمباران رژیم صهیونیستی تماشا می‌کنند؟ کشور قهرمان ایران اسلامی در این میان به داد مظلومان فلسطین و غزه رسیده و اگر فرماندهان و سرداران ما در سوریه به شهادت می‌رسند در راستای دفاع از مظلومان غزه است.
وی خاطرنشان کرد: ایران یک رسالت دینی، اسلامی و اخلاقی برای دفاع از مظلومان دارد و اکنون پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ما در دمشق، یک رسالت دفاعی مشروع نیز بر اساس منشور سازمان ملل برای ایران وجود دارد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در مقابل جسارت‌های آشکار و گستاخی‌های رژیم صهیونیستی مانند ترور و حمله مستقیم به کنسولگری ایران و سایر کشورها که روز به روز بیشتر می‌شود، یک گوشمالی به این رژیم می‌دادیم که سپاه پاسداران، قهرمانانه و غرور آفرین به آن پاسخ داد؛ به طوری که دشمنان نیز این پاسخ گسترده موشکی و پهپادی را نتوانستند پنهان کنند و حتی وزیر امور خارجه انگیس در مقابل سوال خبرنگار که پرسید «آیا کسی به کنسولگری شما حمله می‌کرد، چه پاسخی می‌دادید؟»، جواب داد «پاسخ تندی می‌دادیم.» وقتی خبرنگار می‌گوید« ایران هم حق دارد که جواب تندی بدهد.» وزیر جوابی نداد و اعتراف کرد که پاسخ ایران بسیار گسترده بود.
وی افزود: اصابت موشک‌های ایران به بزرگترین پایگاه نظامی تل آویو یک بیان روشن برای آمریکا، اسرائیل و کشورهای منطقه دارد و آن این است که ایران توانست از پدافند چندلایه آمریکایی-اسرائیلی گنبد آهنی عبور کند و با یک جنگ مدرن، پادگان نظامی و جاسوسی رژیم صهیونیستی را در هم بکوبد. رژیم صهیونیستی، اسناد و اخبار این حمله را مخفی کرده است و اگر راست می‌گوید، محل اصابت موشک‌ها را نشان بدهد.
وی ادامه داد: قدرت ایران در این اقدام به خوبی روشن شده و به رخ دشمنان کشیده شد. پوچی و بازدارنده نبودن گنبد آهنی با تمامی هزینه‌های سنگین در این حمله آشکار شد. البته ایران فقط یک اقدام اولیه را انجام داد و در صورت تداوم جنایات‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم ضربه‌های بسیار سنگینی را خواهد خورد.
میرتاج الدینی گفت: ایران بعد از صبر انقلابی و طولانی که داشت، نشان داد بیش از این در مقابل تهاجمات مستقیم دشمن و جنایات آن‌ها صبر نمی‌کند و مصداق بارز بیان مقام معظم رهبری که فرمودند «زمان زدن و دررفتن تمام شده است» را در این اقدام مشاهده کردیم و بار دیگر ایران نشان داد که در دفاع از امنیت کشور و جان شهروندان عزیز، انقلاب، اسلام و حمایت از مظلومان عالم هیچگونه کوتاهی نخواهد کرد.