بازنشستگی ۳۴۰۰ فرهنگی در آذربایجان شرقی در سال جاری/ کلاس بدون معلم نداریم
بازنشستگی ۳۴۰۰ فرهنگی در آذربایجان شرقی در سال جاری/ کلاس بدون معلم نداریم

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از فارس، مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی در نتیجه تغییر شیوه‌های زندگی، بر آموزش مهارت‌های رفتاری به دانش‌آموزان و خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: با تغییر اقتضائات جامعه، روش‌های گذشته نیز باید تغییر یافته و ساختارهای آموزشی به‌روز شود. وی، با […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از فارس، مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی در نتیجه تغییر شیوه‌های زندگی، بر آموزش مهارت‌های رفتاری به دانش‌آموزان و خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: با تغییر اقتضائات جامعه، روش‌های گذشته نیز باید تغییر یافته و ساختارهای آموزشی به‌روز شود.

وی، با اشاره به تغییر شیوه‌های زندگی، اظهار داشت: در فضای جدید، آسیب‌هایی بروز یافته است که همه اقشار جامعه را درگیر کرده و با گسترش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی نیز این وضعیت تشدید شده است.

خدابخش افزود: دانش‌آموزان ما امروز به صورت تجربی تربیت می‌شوند و روش‌های آموزشی متناسب با تغییر متقضیات اجتماعی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان باید برای مواجهه با شرایط جدید توانمند شوند، افزود: نحوه آموزش بسیار مهم است؛ امروز باید ساختار آموزش و پرورش و روش‌های غلط گذشته اصلاح شود.

وی با تأکید بر اینکه مهارت‌های رفتاری باید جزو محتوای آموزشی مدارس قرار گیرد، گفت: همه دانش‌آموزان و خانواده‌ها باید تحت آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قرار گیرند.

خدابخش با اشاره به ابلاغ بخشنامه اجرایی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد)، گفت: این طرح یک کار فرابخشی است و همه سازمان‌ها باید برای اجرای آن همکاری کنند.

وی بر هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌ها در اجرای هرچه بهتر این طرح تأکید کرد و گفت: مشابه این طرح باید در کل جامعه اجرایی شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بازنشستگی ۳۴۰۰ نفر از فرهنگیان استان در سال جاری، گفت: با این حال هیچ کلاس درسی در استان در سال تحصیلی جدید بدون معلم نبود.

وی از هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مسئول در امدادرسانی به مصدومان حادثه تصادف اتوبوس دانش‌آموزی نیز قدردانی کرد و گفت: وظیفه قانونی و انسانی ما بسیج دستگاه‌ها و امکانات برای مدیریت چنین بحران‌هایی است.

در این جلسه از تعدادی از دانش‌آموزان برگزیده استان در رشته‌های مختلف تجلیل شد.