بازگشت دوباره محدودیت ها به تبریز بدنبال شیوع گسترده کرونا
بازگشت دوباره محدودیت ها به تبریز بدنبال شیوع گسترده کرونا

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد: بازگشت دوباره محدودیت ها به تبریز بدنبال شیوع گسترده کرونا پیرو تشدید محدودیت ها بدلیل افزایش دامنه شیوع ویروس کرونا و ا‌علام وضعیت فوق قرمز در تبریز، پارکها و بوستان های تفریحی تعطیل میگردند. به گزارش امور ارتباطات اداره کل سلامت و امور اجتماعی هرگونه […]

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد:

بازگشت دوباره محدودیت ها به تبریز بدنبال شیوع گسترده کرونا

پیرو تشدید محدودیت ها بدلیل افزایش دامنه شیوع ویروس کرونا و ا‌علام وضعیت فوق قرمز در تبریز، پارکها و بوستان های تفریحی تعطیل میگردند.

به گزارش امور ارتباطات اداره کل سلامت و امور اجتماعی هرگونه تجمیع و تجمع واتراق بویژه بصورت جمعی و گروهی در مکانهای تفریحی از قبیل ائل گلی و عون بن علی و مسیر های مشرف به این امکنه و دیگر فضاهای همگون اکیدا ممنوع میباشد .
محمد حسین حسن زاده مدیر کل سلامت و امور اجتماعی و رئیس ستاد پیشگیری از کرونا شهرداری تبریز بیان کرد: درراستای مصوبات اتخاذ گردیده در پی تشدید و شیوع جهشی ویروس کرونا و افزایش صعودی مبتلایان و فوت شدگان ناشی از بیماری کووید _۱۹ در شهر تبریز  که موجب اعلام وضعیت فوق قرمز و بحران  گردیده است مراتب تشدید نظارتی توسط مراجع ذیصلاح و متولیان سلامت با همکاری ضابطین قضایی اجرا میگردد.
حسن زاده تشریح کرد: تردد و تجمع در کلیه پارکها و مناطق تفریحی به هر نوع و عنوان اکیدا ممنوع بوده و با متخلفین و ناقضین این دستورالعمل ها برخورد جدی صورت خواهد گرفت .
وی با تاکید بر لزوم رعایت بی کم و کاست توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی جمعی و فردی توسط شهروندان فهیم گفت: ما همچنان و پیوسته به رعایت توصیه های بهداشتی توسط شهروندان و کلیه مشاغل و صنوف تاکید داریم و در صورت رعایت نشدن این امر مهم مجاب به تعطیلی واحدهای متخلف خواهیم بود.
حسن زاده اذعان داشت : در روند مبارزه و مهار این ویروس در کشور از دو مرحله سخت و نفس گیر و خطرناک شیوع بیماری با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و رعایت  دستورالعمل ها  عبور کردیم که در حالت کنونی این مرحله به مراتب متفاوت و سخت تر است .
او ضمن درخواست از اصحاب رسانه و کارگروه های رسانه و فضای مجازی تاکید نمود: فراورده های رسانه ای مرتبط برای ارائه آموزشهای پیشگیرانه و هشدارهای لازم نقش بسزایی در ارتقا آگاهی شهروندان و کاهش آمار مبتلایان خواهد داشت.
رئیس ستاد پیشگیری کرونا شهرداری افزود: علیرغم میل باطنی ستاد پیشگیری از کرونا با توجه به شرایط بحرانی موجود در شهر لازمه برخورد جدی با افراد سهل انگار در دستور کار قرار گرفته است و تشدید نظارت و محدویت ها و بخش تشخیص بیماری با هدف شتاب در روند شناسایی مبتلایان و جداسازی آنان با دقت، همت، و همکاری مضاعف بین سازمانها و دستگاههای همسو صورت می پذیرد.
محمد حسین حسن زاده خاطر نشان نمود: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و ایمنی گروهی و فردی ناچار به تشدید محرومیت و محدودیت ها تا حد تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی و مشاغل و کسب و کار خواهیم بود.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با آگاهی و شعوری که در شهروندان سراغ داریم لازم است از منظر خود باوری و اعتماد به تبعات شیوع این ویروس و بیماری ناشی از آن بپردازند تا سد عظیمی در مقابل فجایع عظیم و تلافات انسانی ناشی از سهل انگاری عمومی و فردی ایجاد نماییم.