بافت ۲۴۲۸ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی
بافت ۲۴۲۸ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی

به گزارش تایسیز اذربایجان یونس فاتح، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد در هفت ماهه سال جاری دو هزار و ۴۲۸ تخته فرش به مساحت ۱۰ هزار و ۱۰۵ مترمربع بافتند. وی افزود: فرش های بافته‌شده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در هفت ماهه امسال به […]

به گزارش تایسیز اذربایجان

یونس فاتح، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد در هفت ماهه سال جاری دو هزار و ۴۲۸ تخته فرش به مساحت ۱۰ هزار و ۱۰۵ مترمربع بافتند.

وی افزود: فرش های بافته‌شده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در هفت ماهه امسال به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۱۸ میلیون تومان به فروش رسیده است.

فاتح با بیان اینکه از مجموع فرش بافته شده توسط مددجویان، دو هزار و ۱۳ تخته قالی، ۵۵ ورنی و گلیم و ۳۶۰ عدد تابلو فرش بوده است، ادامه داد: قالی‌های بافته‌شده توسط مددجویان به‌صورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود و مبلغ آن پس از فروش به‌طور کامل در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و برخی از تولیدات نیز توسط خود قالیبافان به فروش می‌رسد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال ۵۰۳ طرح اشتغال در زمینه بافت قالی و تابلو فرش اجرا شده است، گفت: اکنون هفت هزار و ۱۳۶ طرح اشتغال در زمینه فرش تحت نظارت این نهاد در حال اجرا و  بیش از ۱۱ هزار مورد نیز بازدید انجام شده است.

فاتح با تاکید به اینکه برای ارتقای مهارت‌های مددجویان قالی‌باف آموزش‌های پایدارسازی و توسعه برگزارشده است،گفت: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اتحادیه قالی‌بافان استان کارت مهارت دریافت کرده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در هفت ماهه امسال ۵۰۳ مددجو وام اشتغال در زمینه فرش دریافت کرده اند، عنوان کرد: از مجموع وام های اعطا شده به مددجویان ۲۹۰ مورد از منابع بانکی و ۲۱۳ مورد از طریق صندوق امداد ولایت بوده است.