با وجود رکود ساخت و ساز، افزایش درآمد داشته ایم/بازپرداخت تسهیلات شهرداری در آستانه تعیین تکلیف
با وجود رکود ساخت و ساز، افزایش درآمد داشته ایم/بازپرداخت تسهیلات شهرداری در آستانه تعیین تکلیف

ایرج شهین باهر با حضور در صحن علنی شورا اسلامی شهر تبریز در پی  گزارش معاون برنامه ریزی شهردار تبریز از روند تحقق بودجه سال جاری شهرداری با تاکید بر اینکه نباید ️فراموش کنیم که بخش بزرگی از ردیف های درآمدی شهرداری، ردیف های غیر نقدی هستند، گفت: بخشی دیگر نیز مربوط به تعهدات دولت […]

ایرج شهین باهر با حضور در صحن علنی شورا اسلامی شهر تبریز در پی  گزارش معاون برنامه ریزی شهردار تبریز از روند تحقق بودجه سال جاری شهرداری با تاکید بر اینکه نباید ️فراموش کنیم که بخش بزرگی از ردیف های درآمدی شهرداری، ردیف های غیر نقدی هستند، گفت: بخشی دیگر نیز مربوط به تعهدات دولت در حوزه های مختلف است که در هشت ماه نخست سال ریالی از آن به شهرداری پرداخت نشده است.

وی ️در خصوص درآمدهای شهرداری از محل جرایم ماده صد، اذعان داشت: وصولی ها، مربوط به تخلفاتی است  که در دوره های سابق واقع شده است و ️درآمدهای ناشی از تغییر کاربری ها در سال جاری نزدیک به صفر بوده است و مقایسه آن با ادوار قبل، نکات درخور توجهی دارد.

وی افزود: ️سعی کرده ایم نهایت دقت را در تحقق بودجه بدلیل حساسیت های اعضای شورای شهر داشته باشیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه ️رکود ساخت و ساز باعث شده است هیچ کس از شهرداری انتظار افزایش درآمد از محل صدور پروانه را نداشته باشد، اذعان داشت:اما در این حوزه با افزایش درآمد روبرو بوده ایم.

وی افزود: ️با ثبت اسناد بین راهی، شاهد تغییر جدی در آمار تحقق بودجه عمرانی شهرداری  خواهیم بود.

وی ️موضوع بازپرداخت تسهیلات شهرداری را در آستانه تعیین تکلیف دانست و گفت: به محض استقرار مدیرعامل جدید بانک شهر، شهرداری بازپرداخت اقساط را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: ️بازنشسته کردن حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نیروی شهرداری، به علت پرداخت پایان کار این نیروها، عملا تاثیر چندانی در کاهش هزینه های شهرداری باقی نگذاشته است اما این تاثیر از سال آتی مشخص خواهد شد.