بتن ریزی شبانه کانال ایلی سو توسط شهرداری منطقه
بتن ریزی شبانه کانال ایلی سو توسط شهرداری منطقه

شهردار منطقه ۳ خبر داد: بتن ریزی شبانه کانال ایلی سو توسط شهرداری منطقه شهردار منطقه ۳ تبریز از تداوم بازسازی اساسی کانال ایلی سو به طول ۶۸۰ مترحدفاصل خیابان حکیم نظامی تا چهارراه ابوریحان به صورت شبانه روزی خبر داد. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از شهریار، اکبر پورخردمند با اعلام این خبر […]

شهردار منطقه ۳ خبر داد:

بتن ریزی شبانه کانال ایلی سو توسط شهرداری منطقه

بتن ریزی شبانه کانال ایلی سو توسط شهرداری منطقه

شهردار منطقه ۳ تبریز از تداوم بازسازی اساسی کانال ایلی سو به طول ۶۸۰ مترحدفاصل خیابان حکیم نظامی تا چهارراه ابوریحان به صورت شبانه روزی خبر داد.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از شهریار، اکبر پورخردمند با اعلام این خبر فوق اظهار کرد: بعد از اتمام عملیات تخریب دال، نخاله برداری و لایروبی و دال گذاری فاز اول کانال ایلی سو در خیابان آزادی حد فاصل چهارراه ابوریحان تا مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تبریز به طول ۱۸۰ متر، عملیات بازسازی اساسی فاز دوم این کانال در امتداد این مسیر تا میدان حکیم نظامی به طول ۵۰۰ متر تداوم دارد که در مجموع ۶۸۰ متر را شامل می شود.

وی افزود: در فاز اول بازسازی کانال ایلی سو در جاده سلامت خیابان آزادی دال های فرسوده سطح روی این کانال به طول ۱۸۰ متر و عرض ۸ متر و به ضخامت ۸۰ سانتی متر تخریب، نخاله برداری و همچنین داخل کانال لایروبی و دیواره ها وکف کانال باز سازی شده و که عملیات دال گذاری این فاز نیز به اتمام رسیده است.

پورخردمند با اشاره به اینکه همزمان با انجام عملیات اجرایی در فاز اول، بازسازی فاز دوم این کانال در این مسیر به طول ۵۰۰ متر نیز در حال انجام است، افزود: فاز دوم این کانال هم آماده دال گذاری است که در این راستا ۴۴ متر از فاز دوم کانال دال گذاری و۱۲۰ متر نیز کف کانال نیز به صورت شبانه بتن ریزی شد که در مجموع تقریبا ۳۵۰ متر از طول پروژه دال گذاری شده است.

وی ادامه داد: طی مذاکراتی که با شرکت پیش ساخته آذربایجان داشتیم، مقرر شده این شرکت طی روزهای آتی، نسبت به تحویل دال های مورد نیاز جهت اتمام این پروژه اقدام کند که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بازسازی اساسی کانال ایلی سو تا پایان تابستان سال جاری تکمیل می شود.

پورخردمند مانع اصلی بازسازی و نوسازی کانال در یک مقطع زمانی کوتاه را طولانی و بزرگ بودن و همچنین هزینه بالای پروژه عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته و امسال نیز با اختصاص بودجه قابل توجهی، بخش وسیعی از ترمیم این کانال را در برنامه عمرانی قرار داده و فاز به فاز بازسازی و نوسازی کانال در دست اجرا است.

شهردار منطقه ۳ در پایان تاکید کرد: با اجرای این پروژه در محدوده منطقه ۳ شهرداری تبریز، کف و دیواره های کانال ایلی سو که از جمله قدیمی ترین کانال های سرپوشیده هدایت آب های سطحی در تبریز به شمار می رود، تحکیم و ایمن سازی شده و روند انتقال آب های سطحی با رعایت اصول فنی صورت می پذیرد.

کانال ایلی‌سو یکی از زیرساخت‌های شهری تبریز است که بخش بزرگی از محلات منطقه ۳ را پوشش داده و در جهت هدایت آبهای سطحی به کار گرفته می‌شود؛ این کانال در سال ۱۳۵۷ ساخته شده و در سال‌های اخیر هر از گاهی به دلیل فرسودگی دال‌های آن ریزشی داشته است که مدیریت شهری منطقه برای پیشگیری از هر گونه اتفاقی، کل مسیر ایلی سو را مورد بازسازی قرار داده است.