بخش کشاورزی نیازمند تزریق دانش است
بخش کشاورزی نیازمند تزریق دانش است

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی: بخش کشاورزی نیازمند تزریق دانش است معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی نیازمند تزریق دانش است، گفت: با توجه به کمبود منابع اولیه برای تامین امنیت غذایی باید بهره وری افزایش یابد. به گزارش تایسیز نیوز، محمد کلامی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از مرکز بیوتکنولوژی […]

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی:

بخش کشاورزی نیازمند تزریق دانش است

بخش کشاورزی نیازمند تزریق دانش است

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی نیازمند تزریق دانش است، گفت: با توجه به کمبود منابع اولیه برای تامین امنیت غذایی باید بهره وری افزایش یابد.

به گزارش تایسیز نیوز، محمد کلامی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از مرکز بیوتکنولوژی تبریز اظهار کرد: در دولت سیزدهم برای توجه به بخش گلخانه‌ها و ارتقای بهره وری در حوزه کشاورزی به میزان یک سوم گلخانه‌های ایجاد شده در دولت‌های گذشته، سطح زیرکشت گلخانه‌های استان افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: علاوه بر توسعه گلخانه‌ها، در حوزه مرغ نیز بزرگترین مرغداری کشور با ظرفیت تولید سالانه ۶ میلیون قطعه در سطح استان در حال ایجاد بوده و با بهره‌برداری از آن علاوه بر تأمین نیاز استان و منطقه، تأمین کننده بخش عمده‌ای از بازار کشور می‌شویم.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در بخش دام سبک و پرورش گوسفند نیز استان به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کرده و مجموعه‌هایی مدرن نگهداری دام سبک در این حوزه ایجاد شده است و این مجموعه‌ها به عنوان الگو در بخش‌های مختلف موجب می‌شوند تا نگاه سنتی به این بخش‌های تغییر یافته و به سمت دانش‌بنیان حرکت کنند.

کلامی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی نیازمند تزریق دانش است، ادامه داد: با توجه به کمبود منابع اولیه در این بخش مانند آب و خاک، برای تأمین امنیت غذایی مردم باید بهره‌وری بخش کشاورزی ارتقا یابد و از نیروی انسانی متخصص فناوری‌های پیشرفته و شیوه‌های جدید در این بخش استفاده شود.