برای فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت ۲۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است/کسب رتبه نخست کشوری بنیاد شهید آذربایجان شرقی در ارایه خدمات
برای فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت ۲۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است/کسب رتبه نخست کشوری بنیاد شهید آذربایجان شرقی در ارایه خدمات

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را اصلی ترین وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد. به گزارش تایسیز آذر بایجان  ، قاسم صمدیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص گرامیداشت روز شهید گفت : یکی از گران‌بهاترین فرمایشات امام خمینی(ره) […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را اصلی ترین وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد.

به گزارش تایسیز آذر بایجان  ، قاسم صمدیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص گرامیداشت روز شهید گفت : یکی از گران‌بهاترین فرمایشات امام خمینی(ره) بر این مبناست که بنیاد شهید افسر نهادهاست چرا که شهید افسر انسان‌هاست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: می‌خواهیم به فرهنگی دست یابیم که همه‌ی نسل‌ها به جایگاه شهدا متوجه گردند زیرا تکریم منزلت شهداست که فرهنگ ایثار و شهادت را در در جامعه جاری و ساری می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲۲ اسفند به نام شهدا نامگذاری شده، تاکید کرد: برای اشاعه‌ی فرهنگ ناب شهدا نیاز به همت جمعی است و رسالت همه ماست که برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا قدم برداریم.

وی ادامه داد: بالاترین نیکی‌ها  و بالاترین خوبی ها ، شهادت است چرا که انسانی وجود خود را علی رغم علایقی که در دنیا دارد برای رفاه و امنیت دیگران فدا می‌کند.

وی افزود: سال گذشته بنیاد شهید استان رتبه نخست کشوری را در ارائه‌ی خدمات به خانواده‌ی معظم شهدا و ایثارگران را کسب کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تعدادی از تصاویر شهدا در مسیر شهدا توسط شهرداری جمع اوری گردیده بود با پیگیری در شورای تامین تصاویر شهدا به سطح شهر بازخواهد گشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اذعان داشت: بالای ۲۰ میلیارد برای فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت در نطر گرفته شده است که در حال مرمت و بازسازی است.

صمدیان در خصوص آخرین آمار شهدای استان اذعان کرد: استان آذربایجان‌شرقی ۲۳ شهید جبهه مقاومت اسلامی دارد که ۱۵ شهید در استان تدفین شده‌اند و در سال جاری ۱۳ شهید و ۲۱۱ جانباز به خانواداه‌ی ایثارگران افزوده شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ساماندهی گلزار شهدای باسمنج، رسیدگی به وضعیت مسکن، درمان و تحصیل فرزندان خانواده شهدا را از جمله عملکردهای این بنیاد برشمرد و گفت: برای استاندارد سازی بیمارستان تخصصی اعصاب و روان ۴۰ میلیارد ریال هزینه کرده ایم.

وی ، دیدار مستمر و دلجویی از خانواده شهدا را وظیفه ذاتی این نهاد دانست و افزود: تاکنون۱۷ هزار دیدار با خانواده شهدا در استان داشته ایم.

صمدیان در خصوص آمار جدید شهدای استان نیز گفت: آذربایجان‌شرقی ۲۳ شهید مدافع حرم دارد که ۱۵ شهید در استان تدفین شده‌اند و در سال جاری نیز ۱۳ شهید و ۲۱۱ جانباز به خانواداه‌ ایثارگران افزوده شده است.

در طول ۴۰سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به برکت خون ۲۵۰هزار شهید به خون غلطیده ، جمهوری اسلامی ایران توانسته دراین برهه زمانی حرفی برای گفتن داشته و در بین تمامی کشورها سرافرازانه آرمان های امام و انقلاب را مطرح و محقق کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تمامی سازمان ها و آحاد مردم موظف به تلاش جهت حفظ جایگاه شهدا هستند یادآور شد: در آستانه سال نو که مردم با خانه تکانی جهت شروع سال و فصلی نو آماده می شوند بهتر است در ۲۲ اسفند و یک هفته مانده به نوروز با پرداختن به باورها و آرمان های شهدا قلوب خود را صیقل داده و به این مسئله واقف باشیم که بهترین ها با فرهنگ شهید بودن محقق می شود.