برترین های دانشگاه پیام نور در جشنواره قرآن و عترت اعلام شد
برترین های دانشگاه پیام نور در جشنواره قرآن و عترت اعلام شد

اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور برگزار شد برترین های دانشگاه پیام نور در جشنواره قرآن و عترت اعلام شد مرحله کشوری و آئین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور به میزبانی دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد. به گزارش تایسیز نیوز این مراسم ۱۶ اردیبهشت‌ از […]

اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور برگزار شد

برترین های دانشگاه پیام نور در جشنواره قرآن و عترت اعلام شد

برترین های دانشگاه پیام نور در جشنواره قرآن و عترت اعلام شدمرحله کشوری و آئین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور به میزبانی دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد.

به گزارش تایسیز نیوز این مراسم ۱۶ اردیبهشت‌ از ساعت ۹ صبح در تالار علامه جعفری دانشگاه پیام نور تبریز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار گردید.

میکائیل جمالپور، رئیس دانشگاه پیام نور استان در آغاز برنامه این جشنواره عنوان کرد: بیش از ۱۲۰ نفر در رشته و تخصص های مختلف این دوره از مسابقات را از آن خود کرده و برنده شده‌اند که از آن‌ها تجلیل می‌شود. امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را در عترت و قرآن به عمل برسانیم و این قدم پر خیر و برکت استمرار داشته باشد.

جمالپور، با اشاره به اینکه نزدیک ۷ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند، ادامه داد: این جشنواره در ۹ بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، نوآفرینی قرآنی، فناوری و رسانه‌ای در ۴۰ رشته مختلف برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی چهره‌های قرآنی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور و تجلیل از آنان مطرح کرد و گفت: شناسایی و معرفی چهره‌های قرآنی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور و تجلیل از آنان، گسترش فرهنگ قرآنی، ترویج و نهادینه‌سازی باور و رفتار قرآنی در میان جامعه دانشگاهی کشور و شناسایی و جذب استعداد‌های قرآنی و همچنین ایجاد نشاط و امیدآفرینی قرآنی در دانشگاه از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

مجتبی صفری، معاون مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این جشنواره بیان کرد: از همه عزیزانی که تلاش کردند تا این جشنواره به ثمر برسد سپاسگزارم؛ امیدوارم که شرایطی فراهم شود تا بصورت حضوری خدمت دانشجویان از کل کشور در دوره های بعدی باشیم.

وی ادامه داد: در سال های گذشته بخش های جشنواره قرآن و عترت گستردگی داشته اما باز جشنواره فارغ از بخش های آوایی، ادبی، پژوهشی و ایده آفرینی در بخش های قرآنی ضعف خود را همچنان دارد. رویدادها زمانی جامع هدف بیشتری را به خود جلب می‌کنند که توسط دانشجو آن جشنواره برگزار گردد.

وی افزود: لحاظ داریم تا کانون های قرآن و عترت در دانشگاه ها موجود گردد و مجموعه این مدیریت ها و شورای فرهنگی دانشگاه در رفع ضعف دانشجویی متولی امر شود تا نتیجه بهتری در جشنواره نصیبمان شود اما امسال نیز برگزاری برنامه توسط کانون قرآن و عترت توفیقی بود که باعث جذب بیشتر دانشجویان از سراسر کشور شد.

بر این اساس؛ از استان آذربایجان‌شرقی پریسا صابر مقام شایسته تقدیر در رشته مقاله نویسی، مریم عباس زاده در رشته تلخیص کتاب حائز رتبه اول، مهدی رستمی در رشته شعر حائز شايسته تقدیر، ذکریا عزتی در رشته خوشنویسی حائز شايسته تقدیر، رضا سلطان زاده در رشته معرق و منبت از استان آذربایجان‌شرقی حائز رتبه اول، شدند.