برف فرصتی برای تسویه حساب با شهردار تبریز !؟
برف فرصتی برای تسویه حساب با شهردار تبریز !؟

برف فرصتی برای تسویه حساب با شهردار تبریز !؟ فرزاد ملازاده بارش نعمت الهی دیروز باعث خوشحالی زائد الوصف شهروندان تبریزی شد .بارشی که به گفته اساتید هواشناسی جزو یکی از بارش های خوب تبریز در سالهای اخیر بود.حتی به گفته مدیر کل هواشناسی استان این بارش در ۵ سال اخیر کم سابقه بوده است.هر […]

برف فرصتی برای تسویه حساب با شهردار تبریز !؟

فرزاد ملازاده

بارش نعمت الهی دیروز باعث خوشحالی زائد الوصف شهروندان تبریزی شد .بارشی که به گفته اساتید هواشناسی جزو یکی از بارش های خوب تبریز در سالهای اخیر بود.حتی به گفته مدیر کل هواشناسی استان این بارش در ۵ سال اخیر کم سابقه بوده است.
هر کسی شاهد این بارش برف بود می داند که وجود باد شدید و به عبارتی بوران شدید اوضاع بارش را نسبت به بارش های قبل متفاوت کرده بود و خیلی زود باعث ایجاد یخ زدگی شدید در خیابان‌ها گردید اینکه شهرداری تبریز سعی کرد به موضوع عدم استفاده از نمک اصرار کند و از این موضوع کوتاه نیاید یک اتفاق خوب بود چرا که همگان به مشکلات استفاده از نمک به خوبی آگاه هستند.

اما اینکه عده ای در صدد رسیدن به اهداف خاص خود عملکرد شهردار تبریز را در این مدت زیر سوال ببرند اتفاق خوشایندی نیست.
بارش برف و مشکلات تردد در سطح شهر تا کنون در بسیاری از کشورهای اروپایی هم دیده شده است و اینکه ما این موضوع را چماقی برای زیر سوال بردن حذف نمک از خیابان‌ها کنیم تا به اهداف خاص خود برسیم موضوع بسیار ناراحت کننده ای است.
هوشیار در طول تصدی کلید شهر تبریز بسیاری از پروژه هایی که امید به اتمام آنها نبود را به سرانجام رسانده است و برای تبریز که نیاز شدید به اتمام پروژه های نیمه تمام را احساس می‌کرد مدیریت هنرمندانه از طرف شهردار صورت پذیرفت و تبریز چهره جدیدی به خود گرفت.نصب روزشمار برای اتمام پروژه های عمرانی اتفاق بزرگی بود که شهردار رقم زد و بار دیگر تبریز شاهد پیشرفت روز به روز در مسائل شهری بود.
شهرداری دیروز همت والایی برای رفع مشکلات رفت و آمد شهروندان انجام داد اما کافی نبود و اینکه شهردار تبریز برخلاف بقیه مدیران پشت میز نشین که حتی به خود اجازه عذرخواهی از شهروندان را نمی دهند با فروتنی کامل از شهروندان بخاطر مشکلات چند ساعته عذر خواهی کرد.
اگر نگاه یک جانبه گرایانه و اینکه بخواهیم از آب گل آلود برای اهداف خود ماهی بگیریم را نداشتیم این تخریب ها بر علیه شهردار مردمی و فعال تبریز صورت نمی گرفت در حالی که با فعالیت اکیپ های شهرداری در عرض چند ساعت وضعیت تبریز به حالت عادی در آمد و تردد در شهر روان گردید اما هنوز هم بعد از گذشت چند روز شاهد هستیم که مردم در شهرها و روستاهای اطراف گرفتار بارش سنگین برف شده اند و راه آمد و شدی برایشان وجود ندارد و هیچ کس توضیحی ندارد و نه عذرخواهی صورت می گیرد.
آنهایی که در شورای شهر تبریز امروز قصد به حاشیه کشیدن و تخریب شهردار را داشتند شیوه ای ناجوانمردانه را برای خود برگزیدند چرا که هر کسی جای شهردار فعلی تبریز بود در مقابل طوفان برفی دیروز به مشکل برمی خورد این را اعضای شورای شهر بهتر از همه می دانند.