برقی شدن راه آهن تهران – تبریز/ بررسی مشکلات پروژه راه‌آهن تبریز- میانه روز چهارشنبه در هیأت دولت
برقی شدن راه آهن تهران – تبریز/ بررسی مشکلات پروژه راه‌آهن تبریز- میانه روز چهارشنبه در هیأت دولت

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، معاون پارلمانی رئیس جمهور در جریان سفربه آذربایجان شرقی، صبح امروز از پروژه راه‌آهن تبریز- میانه در مسیر تبریز به بستان‌آباد بازدید کرد. حسینعلی امیری در حاشیه این بازدید اظهار کرد: پروژه‌های راه‌آهن برای رئیس جمهور بسیار مهم بوده و هر جا هم مشکلی بوده، رئیس جمهور دستور […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، معاون پارلمانی رئیس جمهور در جریان سفربه آذربایجان شرقی، صبح امروز از پروژه راه‌آهن تبریز- میانه در مسیر تبریز به بستان‌آباد بازدید کرد.

حسینعلی امیری در حاشیه این بازدید اظهار کرد: پروژه‌های راه‌آهن برای رئیس جمهور بسیار مهم بوده و هر جا هم مشکلی بوده، رئیس جمهور دستور تخصیص اعتبار داده‌ است.
وی افزود: در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت مشکلات این پروژه را مطرح می‌کنم.

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی هم از تلاش جدی پیمانکاران برای اتمام این پروژه خبر داد و گفت: مرحله بعدی این پروژه، برقی و سریع‌السیر کردن قطارهای آن است که مسیر هفت ساعته تبریز تا تهران را به دو و نیم ساعت کاهش می‌دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان بستان‌آباد شرکت کرد.

این گزارش حاکی است مسیر خط آهن تبریز ـ میانه که به طول ۱۸۳ کیلومتر، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است، در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵٫۵ ساعت کاهش می‌دهد. این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.