برگزاری جلسه آموزشی “ارتقای ایمنی راکبین موتورسیکلت و ادوات کشاورزی” در کلیبر
برگزاری جلسه آموزشی “ارتقای ایمنی راکبین موتورسیکلت و ادوات کشاورزی” در کلیبر

️طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت و ادوات کشاورزی در روستای یوزبند از توابع بخش مرکزی شهرستان کلیبر برگزار شد. ️به گزارش تایسیز آذربایجان به نقل از ایسنا، رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کلیبر در این مراسم گفت: استفاده صحیح از کلاه ایمنی می‌تواند خطر مرگ موتورسواران در تصادفات را ۴۰ درصد و خطر […]

️طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت و ادوات کشاورزی در روستای یوزبند از توابع بخش مرکزی شهرستان کلیبر برگزار شد.
️به گزارش تایسیز آذربایجان به نقل از ایسنا، رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کلیبر در این مراسم گفت: استفاده صحیح از کلاه ایمنی می‌تواند خطر مرگ موتورسواران در تصادفات را ۴۰ درصد و خطر آسیب جدی به سر را حدود ۷۰ درصد کاهش دهد.
غلامرضا اویسی افزود: توزیع رایگان اقلام ایمنی از برنامه‌های طرح ارتقاء ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که با مساعدت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و فرماندار شهرستان در راستای ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در میان موتورسوارانی که اغلب در مسیرهای روستایی یوزبند در حال تردد هستند اجرا می‌شود.
وی گفت: با توجه به گستردگی زمین‌های کشاورزی و واقع شدن این روستا در کنار جاده کلیبر-اهر و تردد ادوات کشاورزی روستائیان، به منظور ارتقا ایمنی و بهتر دیده شدن این ادوات در جاده‌ها در جهت نصب شبرنگ بر روی این وسیله‌ها اقدام می‌کنیم.
عضو شورای ترافیک شهرستان کلیبر افزود: در مرحله قبل نیز با همکاری دهیاری اقداماتی در جهت شناسایی و توزیع رایگان ۱۶۰ قطعه شبرنگ چهارتکه برای موتورسیکلت و ۵۰ عدد شبرنگ بازتاب نما برای وانت بارهای این روستا انجام شده بود.
فرماندار کلیبر نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلیبر در راستای اجرای کارگاه آموزشی و توزیع اقلام، خواستار توجه بیشتر موتورسیکلت سواران به قوانین راهنمایی و رانندگی شد و افزود: تقاضا می‌کنیم که اقلام توزیع شده حتما مورد استفاده روستائیان عزیز قرار گیرد.
رسول خدابخش ادامه داد: همه باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی، رعایت کامل قوانین و بهره‌گیری از آموزش‌های لازم شاهد کاهش تلفات و تصادفات جاده ای باشیم.
وی با اشاره به جاده کلیبر-اهر خواستار رفع نقاط پرحادثه این جاده شامل گردنه پیغام مشهور به علم آغاجی و بند کلالق در پنج کیلومتری این جاده شد و با بیان اینکه فرهنگسازی استفاده از اقلام ایمنی زمان‌بر است، گفت: خواستار تداوم اجرای کارگاههای آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در سایر روستاها و مراکز دهستان شهرستان کلیبر هستیم.
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه با اشاره به نصب شبرنگ‌های چهارتکه در مرحله قبل دربین موتورسواران افزود: شبرنگ‌های زرد رنگ در جلو و قرمز رنگ درعقب روی موتورسیکلت‌ها تعبیه شده تا در هنگام شب و تاریکی مانع برخورد خودروهای پشت سر با موتور شوند.
روح‌الله رضایی با اشاره به اینکه هر هفته در جاده‌های استان ۱۰ نفر جان خود را بعلت تصادفات رانندگی از دست داده و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی می‌شوند، خاطرنشان کرد: طبق آمار در ‌۹ ماهه اول سال‌جاری حدود ۶۵ نفر فوتی در اثر تصادفات موتور در جاده‌های استان داشته‌ایم.
وی افزود: موتور، وسیله نقلیه‌ای با دو چرخ است که فاقد پایداری بوده و آسیب‌پذیر است، از این‌رو رانندگی با آن نیاز به مهارت زیادی دارد و اکثر تلفات با این وسیله نیز در شب اتفاق می‌افتد.
وی با ارائه توضیحاتی در مورد نحوه صحیح بستن کلاه ایمنی، استفاده از لباس مناسب، دستکش، کفش و داشتن شبرنگ در جلو و عقب موتور را از عوامل کاهش خطرات ناشی از این وسیله نقلیه برشمرد.
گفتنی است، در پایان مراسم اقلام ایمنی شامل۳۵عدد کلاه ایمنی و حمایل بند و دستکش به مالکین موتورسیکلت بصورت رایگان توزیع شد و برای ۵۰ دستگاه از مالکان ادوات کشاورزی حاضر در همایش نیز بازتاب‌های حاشیه‌نما تحویل داده شد.
️شهرستان کلیبر با وسعت ۲۰۷۲ كیلومتر مربع در ۱۶۵ کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان خداآفرین، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان ورزقان و از سمت جنوب با شهرستان اهر هم‌مرز است.