برگزاری سمینارهای تخصصی حلقه ی گم شده توسعه اقتصادی استان است
برگزاری سمینارهای تخصصی حلقه ی گم شده توسعه اقتصادی استان است

رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی:برگزاری سمینارهای تخصصی حلقه ی گم شده توسعه اقتصادی استان است رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی با تاکید بر آگاهی بخشی به تولید کنندگان و صنعت گران گفت: این قبیل رویدادها حلقه های گم شده توسعه اقتصادی استان است. صابر پرنیان  در سمینار تخصصی  تحلیل بازارهای اقتصاد ایران و جایگاه و […]

رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی:برگزاری سمینارهای تخصصی حلقه ی گم شده توسعه اقتصادی استان است

رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی با تاکید بر آگاهی بخشی به تولید کنندگان و صنعت گران گفت: این قبیل رویدادها حلقه های گم شده توسعه اقتصادی استان است.

صابر پرنیان  در سمینار تخصصی  تحلیل بازارهای اقتصاد ایران و جایگاه و نقش وکلای دادگستری در بنگاه های اقتصادی اظهار کرد: آذربایجان شرقی با توجه به ویژگی های خاص جغرافیایی و وجود نیروهای متخصص و متعهد از دیر باز زبان زد خاص و عام است  و موقعیت ویژه جغرافیایی آذربایجان شرقی در اقتصاد اورآسیا این منطقه را در بحث های اقتصادی به عنوان منطقه ای شاخص مطرح کرده است.

وی  گفت: اقتصاد استان آذربایجان شرقی دورن زا و متکی به بخش خصوصی است، ما در حوزه :خایر معدنی رتبه اول کشوو در حوزه  تجارت حرف اول را همیشه در کشور زده ایم.

وی به نقش مهم استان آذربایجان شرقی در صادرات اشاره کرد و افزود:  در داخلی سازی حرکت های بزرگی در کشور در حال  وقوع است  و این موضوع به بحث صادرات نیز مرتبط است و اگر اتفاقی در سیاست خارجی ما روی دهد و ما از گردنه تحریم ها به صورت هوشمند عبور کنیم شرایط تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش ویژه صنایع کوچک در اشتغال زایی گفت: صنایع کوچک و متوسط  بخش قابل توجهی از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده اند از این رو ما شاهد هستیم که ۹۰ درصد مراجعات به سازمان ها برای کسب و کار است و باید به سمت رفع نیازهای این تولید کنندگان حرکت کنیم .

وی با اشاره به ایجاد  ناامیدی در بین مردم توسط برخی از سایت ها و افراد در فضای مجازی خاطرنشان کرد: واقعیت کشور ما ایجاد فرهنگ کسب و کار و فرهنگ ثروت آفرینی است، تفکر و میل به سرمایه گذاری چند قدم از زیر ساخت ها جلوتر هست و این اتفاق  بسیار بزرگی است و در آینده ایران به عنوان کشوری پیش رو در صنعت معرفی خواهد شد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی، با تاکید بر ضرورت کاهش تصدی گری دولت گفت:  وظیفه دولت تسهیل گری و بستر سازی است،  تصدی گری دولت همیشه ناموفق بوده است و باید بخش خصوصی بتوانتد با شرایط ساده کسب و کار راه بیندازد و ما به منظور تسهیل گری و ارائه حمایت های قانونی از تولید کنندگان و صنعت گران اعلام آمادگی می کنیم.