برگزاری کنگره اوراسیایی می‌تواند دستاورد بزرگی برای دانشگاه تبریز داشته باشد
برگزاری کنگره اوراسیایی می‌تواند دستاورد بزرگی برای دانشگاه تبریز داشته باشد

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، سعید نیکوخصلت صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کشور ایران نقطه اتصال ۲ قاره آسیا و اروپا بوده و مسیر جاده ابرایشم‌ زمانی از تبریز بوده و فرهنگ توسعه ارتباطات در مردم این منطقه بوده و در رویداد تبریز ۲۰۱۸ هم چنین نگرشی در این […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، سعید نیکوخصلت صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کشور ایران نقطه اتصال ۲ قاره آسیا و اروپا بوده و مسیر جاده ابرایشم‌ زمانی از تبریز بوده و فرهنگ توسعه ارتباطات در مردم این منطقه بوده و در رویداد تبریز ۲۰۱۸ هم چنین نگرشی در این شهر وجود داشت.

وی گفت: کنگره ارواسیایی در راستای سیاست توسعه و افزایش ارتباطات برگزار می‌شود و با هدف افزایش مراودات بین دانشجویان و اساتید کشورهای آسیایی و اروپایی تشکیل شده است.

وی گفت: مرکز کنگره در استانبول بوده و با توجه به اینکه تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی انتخاب شده بود، تصمیم بر این شده که اولین کنگره در تبریز برگزار شود.

دبیر کل کنگره اوراسیایی علوم ورزشی گفت: از کشورهای رومانی، مقدونیه، کوزوو، آذربایجان، عراق مهمانانی داشته و ۳ سخنران اسکایپ داشته و ۴ جلسه همزمان فیزیولوژی ورزشی، حرکت ورزشی، مدیریت ورزشی، طب ورزشی برگزار شده و ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که ۸۰ مقاله خارجی که ۵۰ مقاله پذیرفته که به صورت سخنرانی و یا مینی اورال خواهد بود که مینی اورال سخنرانی‌های ۵ دقیقه است که برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود.

نیکوخصلت تم کنگره تندرستی و صلح ذکر کرده و گفت: ۳ سخنران از آمریکا خواهیم داشت و از نتایج این کنگره ارتباط نزدیک خصوصا با کشورهای همسایه است.

نایب رئیس اتحادیه اوراسیایی گفت: در این کنگره روسایی دانشگاه هایی آسیایی و اروپایی جلساتی را برگزار کرده که یکی از خروجی های این جلسات می تواند برگزاری مسابقات ورزشی بین دانشگاه های آسیایی و اروپایی گردد.

وی گفت: افتتاحیه این کنگره روز چهارشنبه هفته آینده بوده و جا دارد از هیات رییسه دانشگاه تبریز، رئیس قبلی و جدید دانشگاه تبریز، روابط عمومی این دانشگاه و همچنین مدیریت دانشکده برق بابت همکاری حداکثری برای برگزاری بهتر این کنگره تشکر نمایم.